• افتتاح دومین نمایشگاه “عکس گردشگری تهران” در موزه ملی ایران

شنبه ۲۷ بهمن ماه دومین نمایشگاه “عکس گردشگری تهران” در موزه ملی ایران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران این نمایشگاه توسط ستاد گردشگری شهرداری تهران با منتخبی از آثار عکاسان و با موضوع جاذبه های گردشگری شهر تهران افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه “دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران” با حضور جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران، دکتر مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، سعید شرف‌‌دوست مدیر گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ تهران، معاونین و مسئولین، عکاسان شهر تهران و جمعی از علاقه مندان برگزار گردید.

جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضرین به ویژه دکتر مهدی سیف و سعید شرف‌ دوست، از برگزاری دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران و ایجاد ارتباط موفق و موثر موزه ملی ایران با شهرداری تهران در چندسال اخیر ابراز خوشحالی کرد.

جبرئیل نوکنده گفت: موزه ها باید با شهر و مردمان شهر در ارتباط باشند. خیلی خوشحالیم با برگزاری چنین رویدادهایی در موزه ها و بین گروه های مختلف اجتماعی این ارتباط برقرار می شود.

وی در ادامه گفت: موزه ملی ایران به عنوان قلب فرهنگ ایران به ادامه ارتباط با شهرداری تهران بسیار خوش بین است. دکتر نوکنده همچنین افزود: امیدواریم با ادامه این رابطه بتوانیم بازدیدکنندگان موزه ها را افزایش دهیم. واقعیت این است تعداد بازدیدکنندگان موزه به نسبت جمعیت تهران بسیار اندک است. نگاه های حرفه ای و فنی شما هنرمندان باعث افزایش بازدیدکنندگان موزه می شود و ما از این برنامه های فرهنگی و مرتبط با موزه استقبال می کنیم.

دکتر مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز ضمن خوشامدگویی به حاضرین و تشکر ویژه از همکاری موزه ملی ایران بالاخص دکترجبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران، گفت: یکی از فضاهایی که می شود در تقویت گردشگری در شهر تهران کوشید موضوع عکاسی و هنر عکاسی است.

تجربه خوبی در سال گذشته با هنرمندان عکاس داشتیم که با استقبال خوبی مواجه شد. خیلی از بازدیدکنندگان نمایشگاه سال گذشته با دیدن عکس های جاذبه های گردشگری شهر تهران  این موضوع را بیان می کردند: ما در تهران به دنیا آمده ایم، زندگی کرده ایم ولی هنوز با جاذبه های گردشگری شهرمان آشنایی کامل نداریم.  همین امر موجب ترغیب بیشتر برای بازدید از جاذبه های شهر تهران می شد.

دکتر مهدی سیف در ادامه گفت: از دکتر نوکنده بسیار سپاسگذارم نه صرفا بخاطر زحمت هایی که برای  موضوع گردشگری و همکاری هایی که با ستاد گردشگری دارند بلکه به عنوان یک شهروند تهرانی اقداماتی در موزه ملی ایران انجام میدهند که بسیار شایان توجه است. سال گذشته میزان بازدید از موزه ملی ایران به شدت افزایش پیدا کرده که خوش ذوقی و تعامل ایشان با نهادهای مختلف از جمله شهرداری تهران و ستادگردشگری را دارد و این گونه تعاملات  موجب افزایش بازدیدکنندگان شده است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: متاسفانه موزه گردی و بازدید از موزه در فرهنگ کشور ما جا نیفتاده و ارتباط فرهنگی که این محیط ها می توانند داشته باشند هنوز در میان مردم نهادینه نشده است.

دکتر مهدی سیف در پایان سخنانش گفت: امیدواریم با کمک شما هنرمندان عکاس بتوانیم موضوع نمایشگاه گردشگری شهر تهران را در سال های آتی نیز با موفقیت ادامه دهیم. برای رسیدن به این موفقیت به دریافت انتقادات و پیشنهادات از سمت شما نیازمندیم تا ببینیم چگونه می توانیم نمایشگاه های بعدی را آنچنان که شایسته شما هنرمندان عکاس و دوستانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند برپا کنیم؛ ضمن اینکه چگونه می توانیم گردشگری شهر تهران را نیز تقویت کنیم.

شایان ذکر است دومین نمایشگاه “عکس گردشگری تهران” تا جمعه ۳ اسفندماه ۹۷ در موزه ملی ایران- موزه ایران باستان از ساعت ۹ الی ۱۷ برای بازدید علاقه مندان دایر می باشد.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری