• بازدید دانش آموزان از نمایشگاه “میراث باستان شناسی اسپانیا رایگان است”

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، بازدید دانش آموزان در قالب اردوهای آموزشی از طریق مدارس(با هماهنگی قبلی) رایگان می باشد. جبرییل نوکنده ریس کل موزه ملی ایران هم زمان با گشایش نمایشگاه “میراث باستان شناسی اسپانیا” ضمن اعلام این خبر افزود:
این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی همه ایرانیان با فرهنگ و تمدن کشور غنی اسپانیاست. و در میان کلیه اقشار یکی از گروه های مهم هدف در موزه ملی ایران مخاطب کودک و نوجوان به عنوان سرمایه های آتی این مرز و بو م است. به همین منظور و ایجادتسهیلات بیشتر از روزهای اول گشایش  نمایشگاه میزبان تمامی دانش آموزان عزیز در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت رایگان خواهیم بود.

وی ادامه داد: موزه ها در هر کشوری  می توانند به عنوان رابط فرهنگی و  عاملی برای گفت و گوی میان فرهنگ و تمدن همه ملل جهان ایفای نقش نمایند و این وظیفه خطیر با برگزاری و نمایش آثار تاریخی و فرهنگی نقش واقعی گرفته و به اهداف آموزش واقعی خود دست می یابد.
وی افزود: اینکه دانش آموزان به عنوان آینده ساز و عناصر تربیتی  هر جامعه ای بتواند  با فرهنگ وپیشینه سایر ملل دنیا آشنا شده ، نقاط مشترک فرهنگی خود را با سایر انسان ها در یابند  و به آن ها به دیده احترام نگاه کنند شالوده قوی برای ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها خواهد بود.
رییس کل موزه ملی ایران ارتباط مستقیم و مشاهده اشیاء بجامانده از گذشته را فرای مطالب تئوری و انباشته شده در کتاب ها خوانده و گفت :  کارکرد آموزشی موزه ها فرصت بی نظیری برای ایجاد دانشی پایدار است و این نمایشگاه نیز با دارا بودن سیصد قلم اثر تاریخی و فرهنگی درسه گالری مروری بر سیصدو پنجاه هزار سال تمدن اسپانیا را از دوره های مختلف تاریخی  برایشان روایت می کند.

جبرییل نوکنده خاطر نشان کرد: از مسئولین محترم  حوزه آموزش پرورش و معلمین گرامی نیز انتظار می رود با فرهیختگی خود به این مقوله مهم نگاه کرده و در ایجاد امکان بازدید هدفمند از نمایشگاه “میراث باستان شناسی اسپانیا” را در برنامه بازدید دانش آموزان قراردهند. موزه ملی ایران نیز آمادگی کامل برای میزبانی از حضور دانش آموزان عزیز را در این نمایشگاه خواهد داشت.

یادآور می شود نمایشگاه “میراث باستان شناسی اسپانیا” همه روزه به استثنای دوشنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقمندان بوده و تا تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ برقرار خواهد بود.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری