• بازدید سرزده معاون میراث فرهنگی کشور از موزه ملی ایران پس از بازگشایی

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ظهر امروز دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹به صورت سرزده برای اطلاع از اقدام‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا از موزه ملی ایران پس از بازگشایی بازدید کرد .

جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایرانT در طی این دیدار گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در راستای بازگشایی تدریجی موزه ملی ایران را ارائه کرد.


محمد حسن طالبیان، معاون وزیر ضمن تقدیر از عملکرد موزه ملی ایران بر رعایت اصول بهداشتی از سوی کارکنان و بازدیدکنندگان، ضرورت پرهیز از هرگونه سهل انگاری در اجرای دستورهای بهداشتی در صیانت ازآثار تاریخی فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در موزه تاکید کرده و توجه جدی بر رعایت پروتکل ویژه بازدید از موزه ها را خواستار شد.

وی در ابتدای ورود مورد سنجش دمای بدن قرار گرفته و سپس از سالن نمایشگاه ” کشفیات باستان شناسی سال ۹۸″ و امور انجام شده از جمله نصب نشانه های رعایت فاصله های اجتماعی، مسیر بازدید  یک طرفه تعیین شده با رعایت فاصله ایمن از ویترین های نمایش ، نصب راهنماها و .. را از  نزدیک مورد بررسی قرار داده و در این خصوص رهنمودهای لازم را عنوان نمود  و همچنین از این تلاش های صورت گرفته قدردانی کرد.

یادآور می‌گردد روند بازگشایی موزه ملی ایران به صورت تدریجی و پلکانی است و در این راستا نمایشگاه ” کشفیات باستان شناسی سال ۹۸″ از تاریخ ۴ خرداد ۱۳۹۸  پذیرای علاقمندان شده است، در مرحله بعد  ” موزه ایران باستان” از آغاز دوره عیلامی تا پایان دوره ساسانی (طبقه همکف) از تاریخ دهم خرداد ۱۳۹۹ به بعد به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد.  اطلاع رسانی در خصوص بازگشایی سایر قسمت ها نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین از کلیه بازدیدکنندگان گرامی درخواست می شود پیش از مراجعه به موزه ملی ایران پروتکل ویژه بازدید از موزه ملی ایران درج شده در سایت این موزه به نشانی irannationalmuseum.ir  و صفحه اینستاگرام به نشانی irannationalmuseum_fa را به دقت مطالعه نمایند.

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری