• برگزاری “موزه آزمون” در موزه ملی ایران

صبح روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه سالجاری برنامه ای با عنوان “موزه آزمون” در موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران و با حضور گروهی از دانش آموزان پایه هشتم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، گروه علوم اجتماعی دبیرستان علامه حلی تهران با مشارکت موزه ملی ایران و به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با تاریخ کهن سرزمینمان درحرکتی فرهنگی اقدام به برگزاری آزمون تاریخ از دانش آموزان کرد.

راحله روحی زیارت و حمیرا عبدی، راهنمایان موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران در هر بخش از موزه توضیحات لازم را به دانش آموزان ارائه می دادند. دانش آموزان نیز در پایان توضیحات راهنمایان به سوالات مطرح شده و مرتبط با اشیا موزه و درس مذکور، پاسخ می دادند.

نکته ای که در سوالات این آزمون دیده می شد طراحی از روی نقوش کتیبه های موزه بود. دانش آموزان نقش کتیبه ها را با دقت مشاهده و سپس طرح آنها را بر روی کاغذ اجرا می کردند. این شیوه آزمون به دانش آموزان در درک بهتر موضوع درس کمک زیادی می کند.

لازم به ذکر است موزه ملی ایران در سال های اخیر و با هدف ارایه اطلاعات به روز به دانش آموزان برنامه های مختلفی را برنامه ریزی کرده که با استقبال مدارس مواجه شد. آزمون اخیر نیز در ادامه این همکاری ها انجام گرفت.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری