• برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی زنگ هنر با موضوع: “فرهنگ ها، گوناگونی و پیوستگی در زبان تصویر”

طبق اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران چهارمین کارگاه آموزشی زنگ هنر در این موزه با همکاری اداره معرفی و آموزش موزه‌ ملی ایران و دانشگاه هنر و با حضور هنرجویان رشته‌ تربیت مربی هنر کودک در روز دوشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد.

نینا رضایی، رییس اداره معرفی و آموزش موزه‌ ملی ضمن ابراز خشنودی از برگزاری چهارمین کارگاه زنگ هنر در موزه‌ی ملی، گفت: آموزش در حوزه‌ی موزه با آن چه که از آموزش در مفهوم متداول استنباط می‌شود تفاوت‌های قابل توجهی دارد، گستردگی دامنه‌ی مخاطبان، مراجعان و بازدیدکنندگان موزه‌ها، برنامه های آموزشی متنوع، با روش، ابزار و شیوه‌های گوناگون را طلب می‌کند، بر این اساس می توان گفت کار آموزشی صحیح و نتیجه بخش درموزه‌ها تنها با هم اندیشی، همراهی و همکاری متخصصین در رشته های مختلف و با ارائه ی راهکارهای مناسب برای جذب گروه های مختلف بازدیدکنندگان محقق می‌شود.

مسئول اداره‌ی آموزش موزه‌ ملی در ادامه افزود: کارگاه‌های آموزشی زنگ هنر در موزه با هدف آموزش مربیان هنرکودک و با تمرکز بر فعالیت هنری کودکان و نوجوانان در بازدید از موزه طراحی و تدوین شده است. این کارگاه با حضور هنرجویان دوره‌ی تربیت مربی هنر کودک دانشگاه هنر و در قالب کلاس‌های نظری وکارگاه های عملی برگزار شد.

اردشیر پژوهشی، طراح و مدرس کارگاه‌های زنگ‌هنر درخصوص موضوع چهارمین کارگاه آموزشی زنگ هنر در موزه گفت: تقارن برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی زنگ هنر در موزه‌ی ملی با برگزاری نمایشگاه لوور درتهران ما را برآن داشت تا از این رویداد فرهنگی ارزشمند نهایت بهره را ببریم به همین جهت این کارگاه با موضوع: “فرهنگ ها، گوناگونی و پیوستگی در زبان تصویر” طراحی و برگزار شد. وی در تشریح محتوای این کارگاه گفت: موزه‌ی لوور گنجینه ای از شاخص ترین دستاوردهای تمدن بشری در طول تاریخ است، خوشبختانه این نمایشگاه منتخبی از اشیا بخش‌های مختلف موزه‌ی لوور است که به صورت مناسب در موزه‌ی ملی ایران به نمایش در آمده است. اگرچه انتخاب، چیدمان و شیوه ی ارائه ی آثار در سیری تاریخی و روایی با هدف معرفی موزه‌ی لوور صورت گرفته است، اما می توان از زوایای دیگری هم به این نمایشگاه پرداخت و از آن بهره برد. لذا بنابر ضرورت و با هدف آشناسازی مربیان هنرکودک و به دنبال آن کودکان و نوجوانان، بافرهنگ ملل، ما به موضوع گوناگونی ‌و پیوستگی زبان تصویر در فرهنگ‌ها پرداختیم. زبان تصویر در هر فرهنگ بنابر ویژگی‌های اقلیمی، اعتقادی و نوع نگاه مردم شکل می گیرد. از این رو می‌توان گفت ما با تنوع جالب توجهی در زبان تصویر روبرو هستیم. ازطرف دیگر علیرغم این تنوع و گوناگونی، نقاط اشتراک و پیوندهای بسیاری نیز در زبان تصویری ملل می بینیم. معطوف کردن توجه کودکان و نوجوانان به این مساله و انجام تمرین‌های هنری مناسب در این زمینه می تواند برای نسل جوان در جهان امروز بسیار مفید باشد، چرا که تصویر را زبان مشترک فرهنگ‌ها در تمام اعصار و قرون گفته اند. وی در پایان از همکاری صمیمانه‌ی مدیران و کارکنان موزه‌ی ملی ایران  قدردانی کرد.

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری