• برگزاری کارگاه حسی و لمسی نابینایان در موزه ملی ایران

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران روز سه شنبه ۱۷ مهرماه، کارگاه آموزشی با حضور دانش آموزان و مربیان مرکز شبانه روزی نابینایان نرجس برگزار شد. موزه ملی در راستای اهداف معرفی و آموزشی خود این کارگاه حسی و لمسی ویژه نابینایان را برگزار نمود.  کارشناسان و مربیان هنرهای تجسمی متخصص در زمینه کار با نابینایان در ابتدای این کارگاهمولاژ های ساخته شده از آثار موزه ایران باستان از دوره های مختلف پیش از تاریخ شامل ابزارهای انسان های اولیه، پیکره های جانوری پیش از تاریخ  تا نمونه هایی از دوران تاریخی در اختیار دانش آموزان قرارگرفت تا همراه با توضیحات راهنمایان، و با استفاده از حس لامسه با این آثار آشنا شوند. در ادامه با بیان گوشه هایی از تاریخ دوره هخامنشیان مولاژی از یک سردیس شاهزاده هخامنشی در اختیار دانش آموزان قرارگرفت تا پس از آشنایی با فرم آن با استفاده از خمیر مجسمه سازی آنرا بازآفرینی کنند. در نتیجه  تحت هدایت مربیان حوزه هنرهای تجسمی خانم ها الهه سالاری، محبوبه ابراهیمی و حدیثه درده از موزه مجازی هنر کودک، دکتر ندا تهرانی و آقای نیما فکورزاده تعداد ۱۱ اثر در این کارگاه ساخته شد.

در این کارگاه جبرییل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران که از ساعات آغاز کارگاه روند اجرا را نظارت می کرد، ضمن خوش آمدگویی به دانش آموزان و مربیان این مرکز بر ضرورت تدوام این برنامه ها تاکید کرد . همچنین نوید طراحی و احداث فضای مخصوص نابینایان در پروژه بازسازی موزه ایران باستان را از برنامه های مهم خود خواند. ایشان در ضمن مذاکره با سرکار خانم ها شاه محمدی و رضایی مربیان این مرکز در جریان پیشنهادات و نیازهای آموزشی آن ها قرارگرفته و آمادگی موزه ملی ایران در برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس و موزه را خاطر نشان ساخت.

در بخشی از این کارگاه دکتر لیلا کفاش زاده، مدیر دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به قصه خوانی برای بچه ها پرداخت .

پایان این کارگاه بازدید از قسمت ویژه نابینایان موزه ایران باستان با حضور سرکار خانم سپیدنامه مسوول موزه بود. بزودی نمایشگاهی از آثارهنری این کارگاه در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری