• تقدیر از میراثبانان بسیجی پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) موزه ملی ایران

صبح امروز چهارشنبه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج مستضعفان، طی مراسمی از اعضای شورای بسیج، بسیجیان نمونه و ایثارگر پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) موزه ملی ایران به نمایندگی از تمامی بسیجیان این پایگاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد .

این مراسم با حضور جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران، فریدون بیگلری معاون فرهنگی، امید کمالوند معاون اجرایی، مهدی قاسم‌زاده رئیس حراست موزه و عباس فرد کیاسرایی فرمانده بسیج پایگاه امام حسن مجتبی (ع) و تعدادی از روسای گروه بخش‌های مختلف بسیج پایگاه در سالن جلسات موزه ملی ایران برگزار شد.

در ابتدا نوکنده ضمن تبریک ریشه‌کنی جریان پیچیده تکفیری و داعش توسط رشید مردان بسیج و سپاه، به فرماندهی سرلشگر قاسم سلیمانی که باعث خشنودی تمام مسلمین جهان شد گفت: این مجاهدت‌ها و از خود گذشتگی‌ها جز با ایستادگی سربازان دلیر محور مقاومت حاصل نمی‌شد و این سربازان همان بسیجیانی هستند که در تمامی عرصه‌های خطر در کنار سایر گروه‌ها جانفشانی کرده‌اند.

مدیر موزه ملی ایران با اشاره به فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی در سال ۱۳۵۸ توسط رهبر فقید انقلاب خمینی کبیر(ره)، گفت: امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج پیش‌بینی این روزها را داشتند که در آینده این ارتش مردمی در جای جای جهان برای احقاق حق مسلمین حضور داشته باشند که نمونه بارز آن حضور سردار سلیمانی و یارانش در سوریه و دفاع از حرم بود.

ایشان در پایان صحبت های خود بخش مهمی از  بیانات مقام معظم رهبری را خطاب به بسیجیان قرائت نمود که فرمده اند: “شما بسیجی ها باید به گونه ایی رفتار کنید که احترام و محبت مردم جلب شود. شما باید نمونه اخلاق، تواضع، مهربانی و رعایت مقررات باشید. این فکر غلط باید از ذهن های دیگران بیرون رود که بسیجی کسی است که مقررات را رعایت نمی کند؛ برعکس، آن کسی بسیجی تر است که مقررات را بیشتر رعایت کند. پس، در محیط کار و زندگی، حتما اخلاق، مقررات، نظم و دقت را رعایت کنید و بدانید وجود شما برای یک انقلاب ذخیره تمام نشدنی است.”

در ادامه فرمانده بسیج پایگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز با تبریک این پیروزی بزرگ در جهان اسلام و نابودی داعش، تبریک ماه ربیع‌الاول و هفته بسیج گزارشی از روند فعالیت‌های بسیج طی یک‌سال گذشته ارائه داد و گفت: در بازدیدی که فرمانده محترم بسیج سازمان از پایگاه بسیج موزه در آبانماه داشتند رضایت کامل خود را از عملکرد این پایگاه ابراز داشته و این مهم جز با همراهی و همیاری تک تک بسیجیان و خصوصا دکتر نوکنده که همیشه با درایت خاص خود حامی و پشتیبان ما در انجام امور هستند صورت نمی‌پذیرفت. وی در ادامه از تجلیل خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس یاد کرد و آن را یکی از فعالیت‌های ارزشمند این پایگاه بسیج بیان کرد. در پایان از بسیجیان نمونه و روسای گروه بخش‌های مختلف بسیج با اهدای لوح تقدیر، به نمایندگی از همه بسیجیان موزه ملی ایران تقدیر و تجلیل شد.

Scroll

ابزار دسترس پذیری