• حضور دادستان کل جمهوری ارمنستان در موزه ملی ایران

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، بعدازظهر پنج شنبه ۲۴ آبان ۹۷، آرتور داوتیان، دادستان کل جمهوری ارمنستان به همراه آرتاسش تومانیان، سفیر کشور ارمنستان در ایران از موزه ایران باستان موزه ملی ایران بازدید نمودند.
در این بازدید دکتر جبرئیل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران به همراه فیروزه سپیدنامه، مسئول موزه ایران باستان ایشان را همراهی کردند.
بنا به این گزارش دکتر نوکنده ضمن خوشامد گویی به ایشان از تعامل خوب کشورشان در برپایی نمایشگاه مشترک بین ارمنستان و ایران ابراز خوشحالی نمودند.
شایان ذکر است نمایشگاهی از یافته های باستان شناختی موزه تاریخ ارمنستان و موزه ملی ایران با عنوان ” خاطره یک سرزمین ” از ۲۵ مهر تا ۲۷ دی ۱۳۹۶ در موزه ملی ایران برگزار شد.
دادستان کل جمهوری ارمنستان در دفتر یادبود چنین نگاشتند:

باردگر فرصت یافتم که با دیدن نمونه های موجود در موزه و روبرو شدن با صفحات پر شکوه تاریخ ایران شگفت زده شوم.برهه زمانی تاریخی، فرهنگی و مملو از خلاقیت ارمنستان و ایران براستی که همسایه وار و دوستانه است. اثرات و نشانه های تاریخی و فرهنگی ما و ایرانیها بر روی تندیس های کوچک امری غیر قابل انکار میباشد.خوشحالم و افتخار میکنم به همسایگی و دوستیمان. دادستان کل جمهوری ارمنستان ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸

آدرس پیام رسان سروش موزه ملی ایران

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری