• دانش آموزان البرز دو دست ساخته خود را به موزه ملی ایران اهدا کردند.

دانش‌آموزان مقطع پنجم ابتدایی دبستان پدیده البرز روز یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ هم زمان با روزهای گرامیداشت سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در اقدامی نمادین دو ظرف سفالی دست ساخته خودشان را به موزه ملی ایران تقدیم کردند. این اقدام در حاشیه بازدید از موزه ایران باستان در قالب یک اردوی آموزشی صورت گرفت.
بزرگ اندیشانی کوچک که به واسطه آشنایی با میراث فرهنگی ایران در زنگ هنر با همراهی معلم خود، مبادرت به ساخت این اشیا نموده اند. هر دو اثر یادشده از آنجا جالب توجه هستند که نحوه ساخت و نقوش تزیینی آن ها الهام گرفته از آثار موجود در موزه ایران باستان است. اشتیاق بر آن بود تا به موزه ملی ایران در جایگاه کانون فرهنگ، هنر و تمدن ایران اهدا شود.
جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران نیز از تلاش و مشارکت گروهی این نوجوانان مستعد و فرهنگ دوست استقبال فراوانی کرده و آن را به نشانه آشنایی عمیق و هدفمند ایشان با تاریخ هنر و تمدن ایران، حائز اهمیت خواند و گفت : آنچه باعث افتخار است، حس تعلق خاطر دانش آموز ایرانی به نمادهای کهن سرزمینش و صیانت از مواریث فرهنگی آن است. از سوی دیگر درک مفهوم و کارکرد موزه  و ثمره حسن اعتماد به موزه ملی ایران به عنوان حافظ اندیشه و فرهنگ این سرزمین کهن مایه خرسندی و شایسته قدردانی است.
وی کودکان و نوجوانان را مهم‌ترین مخاطبان موزه ملی ایران خوانده و اظهار کرد: امیدوارم شاهد گسترش کمی و کیفی چنین دیدگاه های پویا و فرهنگی در میان دیگر دانش آموزان باشیم .

 

 

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری