• در بازدید اعضای شورای شهر تهران از نمایشگاه موزه لوور تاکید شد: ضرورت توسعه فیزیکی و نمایشگاه های موزه ملی ایران

در بازدید اعضای شورای شهر تهران از موزه ملی ایران و نمایشگاه های لوور و عکس های شادروان عباس کیارستمی نسبت به توسعه فیزیکی موزه مادر و تنوع بخشی و افزایش نمایشگاه های ملی و بین المللی تاکید شد. به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران اعضای شورای شهر تهران متشکل از دکتر محمد جواد حق شناس, رییس کمسیون فرهنگی اجتماعی ،دکتر الهام فخاری عضو و نایب رییس کمسیون فرهنگی اجتماعی و حجت نظری؛ عضو کمسیون فرهنگی اجتماعی از موزه ایران باستان ، موزه هنر و باستان شناسی دوران اسلامی؛ نمایشگاه موزه لوور در تهران و مجموعه عکس های شادروان عباس کیارستمی بازدید کرده و با آثار به نمایش درآمده آشنا شدند.
در این بازدید که با همراهی دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و دکتر نوکنده، رییس کل موزه ملی، همراه بود؛ در خصوص مباحثی چون توسعه فیزیکی موزه ملی ایران؛ بهبود فضای میدان مشق و ضرورت رسیدگی به وضعیت دکه های خیابان سی تیر بررسی های لازم به عمل آمد. جهت تحقق و بررسی راهکارها به خصوص مسایل فراروی خیابان سی تیر نیز با دکتر محسنی شهردار منطقه دوازده مذاکرات لازم صورت گرفت.
نوروز سال جاری نیز دکتر بزرگ نیا؛ مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با تاکید بر اینکه خیابان سی تیر به عنوان گذر ادیان از محورهای اصلی گردشگری تهران محسوب می شود؛ گفته است: نباید کانون تمرکز و تجمع گردشگران در ابتدای خیابان سی‌تیر باشد، باید جمعیت زیاد گردشگران با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیری به دیدن موزه‌ها و جاذبه‌های فرهنگی این گذر دعوت شوند. دکتر نوکنده رییس کل موزه ملی ایران نیز ابراز امیدواری کرده تا با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران و اتخاذ تدابیر لازم خیابان سی تیر با محوریت اماکن تاریخی و موزه های موجود ؛ به منطقه خاص فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل گردد.
بر اساس این گزارش؛ در نوروز سال جاری افزایش بازدید از موزه ملی نسبت به سالیان اخیر از آمار قابل توجهی برخوردار بوده است. طوری که دکتر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نشست خبری ارائه گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: در ایام نوروز ۹۷ شاهد رشد ۲۰درصدی سفرها در کشور بودیم. همچنین در این ایام رکوردهای بی‌سابقه‌ای به جای گذاشته شد، یکی از این آمارها مربوط به موزه ملی ایران است، این موزه در ایام نوروز روزانه میزبان ۱۴ تا ۱۵هزار بازدیدکننده بوده است. اوایل همین هفته نیز در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از نمایشگاه موزه لوور حمایت کامل پارلمان از حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و تداوم نمایشگاه های موزه مادر اعلام شد.
نمایندگان پارلمان کشورمان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاهی در تهران، بر حمایت همه‌جانبه نمایندگان مجلس از حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرده و خواستار تداوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در تهران شدند. لازم به ذکر است که نمایشگاه موزه لوور در تهران تا هجدهم خرداد ماه سال جاری در موزه ملی کشورمان تداوم خواهد یافت.

Scroll

ابزار دسترس پذیری