• دکتر مونسان: توجه به پژوهش های کاربردی لازم و ضروری است.

دکتر علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که با همکاری پژوهشگاه این سازمان در موزه ملی ایران برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و تشکر از زحمات مهندس بهشتی، رئیس پیشین پژوهشگاه میراث فرهنگی به اهمیت علم و پژوهش پرداخت و خاطرنشان کرد: علم بدون پژوهش مانند چراغی است که روبه خاموشی هست. معاون رئیس جمهور گفت: پژوهش را می توان به دو بخش کلی تقسیم کرد. پژوهش هایی که منجر به تولید دانش می شود، و پژوهش هایی که کاربردی اند و از مشکلات روز گره گشایی می کند که هر دو آنها دارای اهمیت هستند. متخصصین در پژوهشگاه هم باید به تولید دانش بپردازند، و هم به امور و  مشکلات مربوطه در جامعه تا بتوانند راهکار ارائه دهند.

علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ضمن رونمایی از انتشارات جدید پژوهشگاه، از نمایشگاه هنرمندان خودآموخته و نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند نیز بازدید کرد.

وی در دفتر یادبود نمایشگاه باستان شناسی سرزمین هلند نوشت: بسیار خوشحالم که امروز توانستم از نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند بازدید داشته باشم. دیدن آثار و اشیاء چندهزار ساله هلند در این نمایشگاه نشان از فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین زیبا دارد. برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند به پیوند میان ملت ها کمک شایانی کند. امیدوارم ملت ما با شناخت بیشتر از هم و با به اشتراک گذاردن فرهنگ و هنر خود به ایجاد دنیایی زیباتر و صلح و دوستی در جهان کمک کند.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری