• جشنواره غذای ایرانی به مناسبت روز جهانی غذا در موزه ملی ایران

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، جشنواره غذای ایرانی به مناسبت روز جهانی غذا و در حاشیه  برگزاری چهل و یکمین سمپوزیوم ایکوفوم در رستوران موزه ملی ایران برگزار شد.

بنا به این گزارش روز جهانی غذا هر ساله در شانزدهم اکتبر که مقارن با تأسیس سازمان فائو (سازمان خواروبار کشاورزی سازمان ملل متحد) در سال ۱۹۴۵ است، برگزار می شود.

 در این روز سازمان های بین المللی به انگیزه برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه سازی برای جلوگیری از پدیده فقر و گرسنگی تلاش می کنند؛ از  گذشته تا امروز خوراک از مهمترین اشکال بروز و تقویت هویت های قومی بوده و در ایجاد، سازمان یافتگی و پیوندهای اجتماعی در جوامع انسانی نقش بسزایی داشته است.

 در کشور ما به دلیل تنوع قومی و اقلیمی که خود تکیه بر غنای فرهنگی، زیست محیطی و تاریخی دارد، تنوع غذایی بسیار فراوان است. این تنوع باعث تقویت هویت ملی ایرانی برای قدرت یافتن در برابر فرایند یکسان سازی جهانی غذا می شود و برای انجام این امر برگزاری جشنواره های غذا و نشست های علمی در این خصوص ضروری است.

 برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر حفظ مواریث فرهنگی و نیز اشاعه فرهنگ غنی ملی، باعث انسجام فرهنگی و وفاق اجتماعی در بین گروه ها و اقوام می شود و در بعد خارجی نیز، باعث جذب گردشگران شده، و نتیجه آن حفظ ذائقه ایرانی بر اساس غذاهای بومی ـ  محلی است.

این گزارش در ادامه می افزاید، موزه ملی ایران در راستای ترویج و توسعه غذای ایرانی و توسعه صنعت گردشگری جشنواره غذاهای ایرانی را با همکاری رستوران موزه ملی ایران به نمایش گذاشته است.

شایان ذکر است رستوران موزه ملی ایران همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۷ با انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها آماده پذیرایی از گردشگران و میهمانان است.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری