• شکوه تمدن‌های جهان در موزه ملی ایران

 به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، نمایشگاه ” موزه لوور در تهران” در ۱۴ اسفند سال جاری در موزه ملی ایران گشوده خواهد شد.

دکتر جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران در این خصوص گفت: این نمایشگاه شامل مجموعه ای شامل بیش از پنجاه اثر از تمدن‌های باستان در غرب آسیا، اروپا و شمال افریقا از جمله تمدنهای سومر، آشور، هیتی، مصر باستان، یونان و روم باستان، مجموعه ای از نقاشی، طراحی و لیتوگرافی از آثار هنرمندان بزرگ اروپا چون اوژن دلاکروا و کامیل کورو است.

 نوکنده افزود: این مجموعه از هشت بخش موزه لوور انتخاب شده و طبق طرح محتوایی نمایشگاه در چهار بخش اصلی با عناوین ۱. تولد یک مجموعه، ۲. تولد یک موزه، ۳. رویای جهانی شدن ۴.یک موزه زنده، به نمایش در خواهد آمد.  وی در ادامه گفت: بسیاری از آثار از سالن‌های اصلی موزه لوور انتخاب شده اند که از شاخص‌ترین آنها می توان به پیکره ابوالهول از سنگ بازالت مربوط دوره فرعون هاکور نام برد که از بخش عتیقات مصر باستان در سالن سولی لوور انتخاب شده است.

طبق اعلام روابط عمومی موزه ملی این نمایشگاه تا ۱۸ خرداد در موزه ملی ایران دایر خواهد بود. اطلاعات تکمیلی درباره نمایشگاه متعاقبا اعلام می شود.

Scroll

ابزار دسترس پذیری