• مراسم بزرگداشت، پرفسور مسعود گلزاری در موزه ملی ایران

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران بعداز ظهر روز شنبه ۲۱ مهر ۹۷ مراسم بزرگداشت ایران شناس نامدار دکتر مسعود گلزاری در سالن همایشهای موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی موزه ملی ایران بر گزار شد.

 در این مراسم مهندس سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران، دکتر محمدرضا کارگر، رئیس اداره کل موزهای کشور، دکتر جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران و جمعی از  اساتید و اندیشمندانی همچون سید احمدرضا خزری، مهدی رهبر، عبدالمجید ارفعی، سید محمود دعایی، شهرام یوسفی فر در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم سید احمد محیط طباطبایی(رئیس ایکوم ایران) در وصف دکتر گلزاری گفت: یکی از ویژگی های بارز اخلاقی دکترگلزاری، صداقت، پایداری و استواری بر صحت مطلبی بود که آن را صحیح می دانستند.

مهندس سید محمد بهشتی، دیگر سخنران این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از توفیق حضور در مراسم بزرگداشت دکتر گلزاری افزودند:  گلزاری فقط یک معلم نیست، یک ایرانشناس نیست، یک انسان فرهیخته و فرزانه است که همواره فروزان خواهد بود.

در ادامه مراسم میرجلال الدین کزازی (عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی وابسته به دانشگاه علامه طباطبایی) در پیامی ویدئویی از دکتر گلزاری و زحمات ایشان در روشن ساختن پیشینه کهن غرب ایران تقدیر کردند.

دکترمحمدرضا کارگر نیز در سخنرانی خود گفت: زمانیکه از استاد گلزاری قدردانی و تجلیل می کنیم در واقع برای فرهنگ خودمان بزرگداشت می گیریم چراکه فرهنگ سازان کشور ما بزرگواران و استادانی مثل دکتر گلزاری هستند.

سید احمد خزری (مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران) ضمن ابرازخوشحالی از حضور در این مراسم گفت: از استاد گلزاری حدود ۴۰ اثر بر جای مانده که این آثار در جای خود بی مانند و کم مانند هستند.

مهدی رهبر، از پیشکسوتان باستان شناسی ایران نیز در این مراسم سخنرانی کردند. ایشان گفتند: دکتر گلزاری نه تنها به پرورش باستان شناسان پرداختند بلکه با ارائه مقالات و کتاب هایشان ایران را به جهان معرفی کردند. مهدی رهبر در ادامه تصریح کرد: دکتر گلزاری به آزاد منشی شهرت دارند.

سخنران پایانی این مراسم استاد گلزاری بود که پس از شرحی از پیشینه مطالعاتی خود در غرب کشور درباره اهمیت آموزش و تدریس سخن گفتند و در پایان افزودند: امروز ۸۴ سال سن دارم و خوشحالم که همچنان سرپا هستم و از خدا میخواهم همچنان سرپا باشم تا بتوانم بنویسم و کارهای نیمه تمام خود را تمام کنم.

در پایان مراسم حضار از موزه ایران باستان دیدن کردند که با توضیحات دکتر گلزاری درباره آثار همراه بود.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

گالری پیدا نشد !
Scroll

ابزار دسترس پذیری