• موزه ملی ایران در دهمین روز از بهار ۱۳۹۸

موزه ملی ایران در دهمین روز از بهار ۱۳۹۸ همچون روزهای گذشته مورد استقبال میهمانان و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، ظهر امروز(۱۰ فروردین ماه) ورودی موزه ایران باستان با اجرای مراسم آیینی رقص ذکر خنجر توسط گروه ملا نفس از ترکمن رونق ویژه ای گرفت.

 مراسم آیینی ذکر خنجر از مهمترین اجراهای آیینی قوم ترکمن در منطقه ترکمن صحرا در شمال ایران است که در هنگام شادی ها و اعیاد همچنین عید نوروز اجرا می شود.

 غرفه کودکان و نوجوانان نیز در این روز با استقبال بیشتری از سوی کودکان همچنین خانواده هایشان مواجه شد. در این غرفه، کودکان آثار تجسمی خود را بر روی کاغذ و تخم مرغ های سفالین اجرا و مسیرغرفه را با آثار خود تزیین کردند.

 محمد جواد جهانبانی مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حراست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، علیرضا بای مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به همراه مهدی عسگری معاون اداره کل حراست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و مهدی حشمتیان رئیس حراست معاونت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این روز میهمان موزه ملی ایران بود.

دکترجبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران، محمد پورجعفری رئیس حراست، مصطفی تقی بیگی مسئول یگان حفاظت و فاطمه عسگری مسئول روابط عمومی این موزه، میهمانان را جهت بازدید نوروزی از موزه ها و نمایشگاه های موزه ملی ایران به ویژه نمایشگاه “هنر سرزمین هلند” همراهی کردند.

همچنین لازم به ذکر است موزه ملی ایران همه روزه در ایام نوروز از ساعت ۹ الی ۱۹ پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری