• موزه ملی ایران و استقبال از ماه مبارک رمضان

موزه ملی ایران با معرفی آثار با مضامین قرآنی و هنر اسلامی خود به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.
جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن مبارک رمضان گفت: این روزهای مبارک و فضای معنوی حاکم ،فرصتی دیگر برای آشنایی و درک میراث ارزشمند فرهنگ و هنر دوران اسلامی ایران است. وی افزود: با توجه به محدودیت اعمال شده در بازدید از موزه ها به دلیل شیوع کرونا، موزه ملی ایران فرصت را مغتنم شمرده و در طول ماه رمضان، هر روز یکی از آثار فاخر باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران را از طریق فضای مجازی معرفی خواهد کرد.
وی هدف از این برنامه را آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مخاطبین با هنر و تمدن اسلامی ایران بر شمرده و اظهار داشت: آثار منتخب مشتمل بر نسخه های خطی قرآنی، نسخه های خطی، قطعات خوشنویسی، محراب، کاشیکاری، آثار گچبری، پارچه بافی، فرش بافی، هنر فلزکاری، سکه و مهر، سفالینه و … است. آیات قرآنی یا به صورت مستقیم بر روی این اشیا نمایانگر شده و کتیبه ها و نشانه هایی با مضامین دعا، حدیث، ذکر ائمه و صلوات بر آن ها نقش بسته است.
رییس کل موزه ملی ایران این تنوع و گوناگونی را از ویژگی های منحصر بفرد هنر دوران اسلامی در ایران خوانده و خاطر نشان ساخت: هنر اسلامی در عین این تنوع از یک وحدت برخوردار است و آن عشقی از سراخلاص و ایمان به ذات الهی است که همواره با الهام از وحی و سنت منتج به خلق آثار بی بدیلی شده که امروز مایه افتخار هنر اسلامی در سراسر جهان است.
علاقمندان عزیز می توانند از طریق وبگاه موزه ملی ایران به ادرس http://irannationalmuseum.ir با این اثار آشنا شوند.

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری