• میراث کهن ایران” به ایستگاه متروی قیطریه در تهران رسید

 به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران و در ادامه همکاری مشترک معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه و موزه ملی ایران، نمایشگاه تابلو عکس های آثار موزه ملی ایران تحت عنوان “میراث کهن ایران” در سومین مقصد خود به ایستگاه مترو قیطریه رسید و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه پیش از این در ایستگاه های مترو امام خمینی و میدان انقلاب به نمایش گذاشته شده و مورد توجه بسیاری از شهروندان قرار گرفته بود .

نمایشگاه “میراث کهن ایران” شامل تصویر بیست اثر از موزه ملی ایران است که روایتی از شش هزار سال فرهنگ، هنر و تمدن غنی ایران دارد.

این آثار از محوطه های شوش خوزستان، سیلک کاشان، مارلیک گیلان، تخت جمشید، همدان، ایذه خوزستان، حاجی آباد فارس، کلاردشت، هفتوان تپه آذربایجان غربی، قم و تهران یافت شده و شامل طیف متنوعی از تصاویر ظروف سفالین، جام های زرین، پیکره ها، محراب، کاشی و گچبری است.

قدیمی‌ترین این آثار، جام سفالین شوش با قدمت شش هزار سال و جدیدترین آنها نقاشی نبردگنجه با تکنیک رنگ و روغن از دوره قاجار است.

این تابلو عکس ها نه تنها زینت بخش فضاهای مترو شهری تهران با الگوی اصیل ایرانی است، بلکه باعث آشنایی بیشتر شهروندان با سابقه طولانی و درخشان فرهنگ، هنر و تمدن غنی ایران می باشد.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری