• نشست آموزشی پدافند‌ غیرعامل در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری در موزه ملی ایران برگزار شد.

نشست آموزشی پدافند‌ غیرعامل در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری وموزه ظهر روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ مقارن با چهارمین روز دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی در سالن نشست موزه ملی ایران برگزار شد.
این دوره تخصصی یک روزه به همت معاونت علمی و پژوهشی مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همیاری فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع )موزه ملی ایران ویژه کارکنان این موزه صورت  گرفت.
عباس فرد کیاسرایی فرمانده پایگاه بسیج موزه ملی ایران هدف این دوره آموزشی را آشنایی کارمندان با اصول و مبانی پدافند غیرعامل به عنوان ابزاری کارآمد در افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقاء امنیت ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر آسیب‌های احتمالی مطرح کرد.
مهدی اکبری بکرآباد استاد دانشگاه و مدرس عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور این نشست را بستر مناسبی برای ارتقای سطح آگاهی و دانش کارمندان نسبت به تهدیدات فرضی در حوزه فرهنگ، روش‌های کنترل و مقابله با آن‌ها در موزه بیان کرده و در ادامه قابلیت‌ها و نتایج پدافند غیر عامل را در حوزه پاسداشت فرهنگی برشمرد.
طرح عوامل، ریسک‌های آسیب‌رسان و مخرب مراکز فرهنگی تاریخی، همچنین مصون سازی توسط راهبردهای بومی ‌شده در حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری از مباحث ارائه شده در این دوره بود. صیانت از داشته های تاریخی با صلح آمیزترین روش از طریق پدافند غیرعامل دستاوردی مهم برای کشور خواهد بود.

 

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری