• نمایشگاه‌های موقت موزه ملی ایران میزبان بانوان نوآور و کارآفرین 

بانوان نوآور و کارآفرین ایرانی صبح امروز پنج‌شنبه اول اسفند ۱۳۹۸ از نمایشگاه‌های ” میراث باستان شناسی اسپانیا ” و ” گزیده آثار هفدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران ” بازدید کردند.
این رخداد هم زمان با برگزاری رویداد ایران بان‌نو به همت مرکز ایران بان‌نو و باشگاه خلاقیت نوآوری یونسکو با حضور الهه عطایی معاون فرهنکی و دبیر کل فدراسیون‌های باشگاه‌های یونسکو و طیبه دین محمدی مدیریت مرکز نوآوری اجتماعی ایران بان نو و باشگاه خلاقیت یونسکو شکل گرفت و زنان خلاق و مبتکر به عنوان الگوهای قابل تکثیر در عرصه‌های مختلف همچون محیط زیست ، میراث فرهنگی و هنر در سالن همایش موزه ملی ایران دور هم جمع شده و با اشتراک گذاری حاصل تلاش و تجربیات خود در فضایی دوستانه و صمیمی بر حفظ ارزش‌های اصیل و ماندگار ایرانی تاکید ورزیدند.

جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران درباره برگزاری همایش ایران بان‌نو و حضور زنان خلاق و کارآفرین در موزه ملی ایران گفت: امروز موزه‌ها کارکردی فراتر از گذشته پیدا کرده‌اند و تنها فضایی برای حفظ آثار تاریخی _فرهنگی نیستند، بلکه حلقه‌ای برای ایجاد و توسعه ارتباط فرهنگی محسوب می‌شوند. موزه‌ها به منظور صیانت از فرهنگ موظفند در کنار نمایش آثار در ویترین‌ها به اجرای ایده‌های ملموس و کاربردی در تعاملات فرهنگی اقدام نمایند‌.
او در ادامه خاطر نشان کرد : امیدوارم با افزایش بازدید‌ها و حضور افراد موفق و صاحب نام در عرصه های مختلف بتوانیم بر پایه سنت آینده‌ای نو و قدرتمند با تکیه بر ریشه‌های اصیل سرزمین بزرگ ایران را رقم زنیم .
یادآور می‌شود نمایشگاه ” میراث باستان‌شناسی اسپانیا ” همه روزه به استثنای دوشنبه‌ها تا ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ و نمایشگاه ” گزیده آثار هفدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران ” همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸:۳۰ تا پایان ۲۰ فروردین پذیرای علاقمندان خواهند بود.

Scroll

ابزار دسترس پذیری