• نمایشگاه “انسان و دریا” در موزه ملی ایران فردا گشایش می یابد.

نمایشگاه “انسان و دریا” با موضوع مروری بر هزاران سال ارتباط انسان و دریا با مشارکت موزه ملی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی فردا یکشنبه ۲۴ آذرماه بطور رسمی گشایش می یابد.

جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار نمایشگاهی با موضوع فرهنگ دریایی و ارتباط انسان و دریا با تکیه بر یافته‌های باستان‌شناسی تدارک دیده شده که انتظار می رود دریچه نوینی بر این میراث غنی و کهنسال باشد.

وی این اقدام را گامی موثر در بازشناسایی گوشه ای دیگر از توانمندی مردم این سرزمین در بهره‌گیری از دریا و استمرار آن تا روزگار معاصرخواند و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی امر مهم حمل و نقل دریا گامی ارزشمند و تعاملی دوسویه را برای نمایش رابطه هزاران سال انسان و دریا برداشته است .

به گفته وی، این نمایشگاه که درآستانه بزرگداشت روز ملی حمل و نقل این نمایشگاه گشایش می یابد، مشتمل بر بیش از ۱۶۰ قلم شی از دوره های پیش از تاریخی، تاریخی تا دوره های متاخرتر اسلامی است که روز یکشنبه ۲۴ آذر با حضور مقامات عالی رتبه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بنادر و دریانوردی و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در موزه ملی ایران گشایش خواهد یافت..

لازم به ذکر است در این برنامه از کاتالوگ این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه و نمایشگاه‌های کودک و بازدید‌های تخصصی برخی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه ” انسان و دریا” خواهد بود.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۵ آذر تا ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل موزه ایران باستان آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

 

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری