• نمایش هفت شاهکار زرین هنر ایران در موزه ملی  ایران

رییس کل موزه ملی ایران به مناسبت سال ” حمایت از کالای ایرانی” از نمایش هفت شاهکار هنری ایران در موزه ایران باستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، دکتر نوکنده با اشاره به برنامه های موزه ملی جهت آشنایی عمومی با آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان  گفت: هفت  اثر زرین شامل صورتک قوچ تپه حصار، جام کلاردشت، پلاک زیویه، جام مارلیک ، حلقه قدرت ارجان، دستبند زرین مرصع جوبجی استان خوزستان و تکوک ( ریتون ) همدان است.این آثار در طبقه همکف موزه ایران باستان و هریک در گالری مربوط به دوره زمانی یعنی از  دوره مفرغ جدید تا دوره هخامنشی (۴۲۰۰ تا ۲۵۰۰ سال پیش)به نمایش گذاشته شده اند.

وی افزود: هفت سین زرین موزه ملی ایران در سال ۱۳۹۷ گویای طراحی ، ظرافت ، اندیشه و توانایی منحصر به فرد هنرمندان ایرانی در ساخت و تولید کالای هنری از دیر باز بوده و بدون شک الهام گرفتن از میراث فرهنگی بجا مانده افقی روشن برای هنرمندان معاصر در تولیدات عصر حاضر بوده و یکی از بسترهای مناسب در حمایت از تولید کالای ایرانی  خواهد بود.

دکتر نوکنده تصریح کرد: آثار زرین به نمایش درآمده از لحاط ظرافت های هنری بسیار حایز اهمیت بوده و می توانند ما را با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا نمایند

Scroll

ابزار دسترس پذیری