• پیام تسلیت نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت دکتر صادق ملک شهمیرزادی»

دکتر سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت دکتر صادق ملک شهمیرزادی» را تسلیت گفت. متن ایم پیام به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر تلخ درگذشت دکتر صادق ملک شهمیرزادی، استاد بزرگ و باستان شناس شهیر کشورمان موجب تأثر و تألم شد و جامعه علمی و فرهنگی کشور را در غمی دیگر فرو برد.
پرورش و آموزش شاگردان بسیار، برنامه ریزی و سرپرستی فعالیت های ارزنده باستان شناسی در محوطه های مختلف و مهمی همچون سیلک کاشان و تحقیق، پژوهش و تألیفات گسترده، سترگ و ارزشمند که موجب شناسایی و معرفی فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله منطقه کاشان و آران و بیدگل در عرصه ملی و بین‌المللی شد از مهم ترین و ماندگارترین اقدامات خستگی ناپذیر آن فقید سعید در نیم قرن گذشته است که بی تردید ایشان را به یکی از سرآمدان و نامداران عرصه میراث فرهنگی و باستان شناسی میهن عزیزمان تبدیل نموده و نامشان پیوسته بر تارک علم و فرهنگ این مرز و بوم خواهد درخشید.

در این میان تلاش خستگی‌ناپذیر و همت ارزنده ایشان در مدیریت و سرپرستی “طرح بازنگری محوطۀ باستانی سیلک کاشان” از جایگاهی برجسته و ویژه در عرصۀ میراث فرهنگی کشور برخوردار بوده و باعث ماندگاری نام و یادشان در دل مهربان مردم قدرشناس و فرهنگ دوست منطقۀ فرهنگی کاشان بزرگ شده است.
بی شک استمرار حیات و سرزندگی این محوطه ارزشمند باستانی در قلب شهر و شهروندان کاشان، مدیون همت و پایمردی ایشان است که با هدایت و راهبری “طرح بازنگری سیلک” هم روح و جان تازه ای به پژوهش های باستان شناسی و فرهنگی کاشان بزرگ و فلات مرکزی دمید و هم باعث رونق و آبادانی مجدد این اثر فاخر و ارزشمند ملی و بین المللی شد.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف و فرهیخته کاشان و آران و‌ بیدگل، مراتب سپاسگزاری و قدردانی خود را نثار روح بلند آن استاد فرزانه و گرانقدر نموده و ضمن طلب آمرزش و مغفرت از درگاه خداوند متعال برای ایشان؛ فقدان آن مرحوم را خدمت خانواده محترمشان، جامعه میراث فرهنگی و باستان شناسان کشور تسلیت و تعزیت عرض میکنم.

سید جواد ساداتی نژاد
نماینده مردم شریف کاشان و آران و بیدگل
و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی

Scroll

ابزار دسترس پذیری