• پیکر استاد میر عابدین کابلی در زادگاهش بابل به خاک سپرده شد.

میرعابدین کابلی(۱۳۲۲-۱۴۰۰)  از باستان شناسان خوش نام  و پرکار عرصه میراث فرهنگی کشور در ۱۲ فروردین بر اثر بیماری  نارسایی کلیوی در زادگاهش بابل در سن ۷۸ سالگی  درگذشت و پیکر استاد در روز ۱۳ فروردین در قطعه شماره ۱  آرامستان معتمدی بابل به خاک سپرده شد.

با توجه به شزایط همه‌گیری بیماری کرونا و عدم امکان سفر به استان مازندران،  تشیع و تدفین استاد کابلی فقید نیز با رعایت شیوه‌ نامه پیشگیری از کرونا و حضور معدودی برگزار گردید. باستان شناسان بومی  از جمله استاد دکتر حسن فاضلی رییس پیشین پژوهشکده باستان شناسی واستاد دانشگاه تهران، دکتر رضا مهاجری نژاد عضو هیات علمی پژوهشکده باستان شناسی و مدیر کل پیشین میراث فرهنگی استان مازندران، مهدی عابدینی کارشناس اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران و مدیر موزه بابل به نمایندگی از جامعه باستان شناسی ومیراث فرهنگی کشور در این مراسم حضور داشتند. موزه ملی ایران، موسسه ایکوموس، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکده باستان شناسی، همکاران آقایان جلیل گلشن،  ناصر نوروززاده چگینی خانم ها شیبانی،دکتر چوبک با ارسال  تاج  گل ضمن ادای احترام به مقام شامخ استاد میرعابدین کابلی به خانواده بزرگ کابلی و جامعه میراث فرهنگی و باستان شناسی کشور تسلیت گفته و مراتب ناراحتی خود را در این ضایعه اسفناک اعلام کردند.

موزه ملی ایران از همه عزیزانی که از شنیدن این خبر تلخ ابراز همدردی کردند، سپاسگزاری کرده و  برای همه این عزیزان سلامتی و تندرستنی  آرزو دارد.  

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری