• گشایش نمایشگاه “یافته‌های باستان‌شناسی عصر آهن غرب ایران” در موزه سنندج

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران نمایشگاه “یافته های باستان شناسی عصر آهن غرب ایران” با مشارکت موزه مادر کشور، امروز یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در موزه باستان شناسی سنندج به روی عموم گشوده شد.

جبرئیل نوکنده، رئیس کل این موزه که به همراه سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در آیین گشایش این رویداد حضور داشت گفت: این نمایشگاه در حاشیه همایش بین‌المللی عصر آهن غرب ایران و مناطق همجوار که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان، موزه ملی ایران و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دانشگاه کردستان در حال برگزاری است، در محل موزه سنندج تدارک دیده شده است.
وی هدف این نمایشگاه را معرفی بیشتر یافته های باستان شناسی منطقه غرب ایران متعلق به عصر آهن بیان کرده و ادامه داد: کردستان یکی از کانون های اصلی فرهنگی عصر آهن به ویژه خاستگاه فرهنگ مانا است که به آن کمتر پرداخته شده است.
نوکنده در خصوص آثار به نمایش در آمده گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده ۲۸۹ اثر از مجموعه موزه سنندج و موزه ملی ایران است که از محوطه های باستانی زیویه، حسنلو، بسطام، کول تاریکه، ملامچه، چنگبار، هفتوان، کانی زیرین، روار، گورستان زاگرس و قلایچی بوکان بدست آمده‌اند.
رییس کل موزه ملی ایران برگزاری نمایشگاه های استانی را یکی از رسالت های موزه مادر کشور ارزیابی کرده و گفت: در صورت مهیا بودن شرایط لازم در موزه های استانی کشور، آماده ایم تا با برگزاری نمایشگاه های موقت، شرایط مناسبی را برای بازدید و آشنایی هر چه بیشتر هموطنان عزیزمان با آثار ارزشمند فرهنگی تاریخی موجود در موزه ملی ایران مهیا سازیم .

نمایشگاه “یافته های باستان شناسی عصر آهن غرب ایران” تا ۱۲ آذرماه ۱۳۹۸ در موزه سنندج پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش
https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری