• آغاز به کار چهارمین جشنواره فجر صنایع دستی در موزه ملی ایران

چهارمین جشنواره فجر صنایع‌دستی عصر روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸ هم زمان با دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور پویا محمودیان معاون وزیر صنایع دستی، جبرئیل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران ، بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، پروانه حیدری معاون صنایع دستی استان تهران، عبدالحسین کفیری مدیرکل دفتر صادرات صنایع دستی ،حسین خواجه بیدختی مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی جعفر جعفر صالحی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان و جمعی از پیشکسوتان، هنرمندان، صنعتگران و مسئولان حوزه صنایع دستی در محل نمایشگاه های موقت موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی گشایش یافت .
جبرییل نوکنده در خصوص اهمیت برگزاری این رویداد هنری در موزه ملی ایران گفت : موزه ها پلی برای ارتباط میان گذشته ،حال و آینده هستند و از آنجایی که موزه ملی ایران نیز کانون نمایش آثار هنر و تمدن بی نظیر ایرانِ است به بازدیدکنندگان گرامی این فرصت را می دهد تا قیاسی بر تولیدات هنری دوره های مختلف داشته و برای هنرمندان نیز الهام بخش باشد.
این نمایشگاه مشتمل بر بیش از ۲۴۰ اثر ارزنده و فاخر حاصل کار هنرمندان از تمامی استان های کشور بوده و در برگیرنده تولیدات در ۱۵۰ رشته و میان رشته صنایع دستی همچون تذهیب، معرق چوب، ورنی‌بافی، گلیم‌بافی، خراطی چوب، زیورالات سنتی، سفال و سرامیک، نقاشی روی استخوان و سوزن‌دوزی است .
در این میان دست بافته ها مشخصا گلیم و از میان استان ها فارس ، آذربایجان شرقی و کرمان بیشترین تعداد آثار را به خود اختصاص داده اند .
این نمایشگاه در دو بخش نمایش و مسابقه برپاشده و در روز اختتامیه تندیس سرو سیمین به هفت نفر از برگزیدگان صنایع دستی کشور تعلق خواهد گرفت .
چهارمین نمایشگاه فجر صنایع دستی تا تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸/۳۰ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

Scroll

ابزار دسترس پذیری