• تاریخ ارمنستان را در موزه ملی ایران ببینید!

✅صبح امروز پنجشنبه۱۳۹۶/۷/۲۷، در دومین روز آغاز به کار نمایشگاه “ایران و ارمنستان: خاطره یک سرزمین” و در میان استقبال گردشگران داخلی و خارجی، جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران به همراه آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان در ایران پس از بازبینی گالری های نمایشگاه ایران و ارمنستان خاطره یک سرزمین و بررسی وضعیت نمایشگاه؛ با مخاطبان، بازدیدکنندگان و گروه های گردشگران ایرانی و غیرایرانی نیز از نزدیک بحث و گفتگو داشتند.
??در این بازدید خبرگزاری پرس تی وی نیز با مدیر موزه ملی ایران و سفیر ارمنستان در خصوص جزییات نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان خاطره یک سرزمین گفتگو نمود.
?جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی در گفتگو با شبکه پرس تی وی عنوان نمود:
روز دوم گشایش نمایشگاه ایران و ارمنستان:”خاطره یک سرزمین ” است سفیر محترم ارمنستان ارتاشس تومانیان برای بازدید به موزه آمدند تا وضعیت نمایشگاه را پس از گشایش ببینند و هم درباره برنامه های آتی با هم گفتگو داشته باشیم و خوشحالیم که نمایشگاه مورد استقبال هموطنان خودمان و همچنین بازدیدکنندگان خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه و دیگر کشورها در موزه ملی سفری هم به ارمنستان داشته اند.
?آرتاشس تومانیان نیز در مصاحبه با این شبکه گفت:
نمایشگاه ( ایران ارمنستان خاطره یک سرزمین) دو روز قبل افتتاح گردید. نمایشگاهی که در آن ۱۰۳ شیء با ارزش تاریخی فرهنگی از موزه ملی ارمنستان به نمایش گذاشته شده است. اشیای ارایه شده بیانگر پیوند و ارتباط عمیق تاریخی فرهنگی پنج هزارساله ارمنستان و ایران می باشد.
خوشحالیم که نمایشگاه ازهمان روز نخست مورد توجه بازدید کنندگان ایرانی و خارجی قرار گرفته است. اطمینان داریم که در طول برگزاری ۳ ماهه نمایشگاه هزاران بازدید کننده با اشیای ارزشمند ارایه شده آشنا خواهند شد.
تمایل ما این است که تمام اقشار جامعه از جمله دست اندر کاران علوم و دانشجویان، از نزدیک با ارزشهای فرهنگی ارامنه ارتباط برقرار کرده و اطلاعات کافی از تاریخ ثروتهای معنوی و اوضاع فعلی کسب نمایند.

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری