• عبور از مرز بیست و دو هزار نفر بازدیدکننده از نمایشگاه “ایران مهد تمدن” در اسپانیا

آمار بازدید نمایشگاه “ایران مهد تمدن” در موزه باستان شناسی الیکانته اسپانیا از مرز بیست و دو هزار نفر عبور کرد .
جبرییل نوکنده مدیر موزه ملی ایران در این خصوص اظهارداشت: نمایشگاه ایران مهد تمدن که از تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ در موزه باستان شناسی الیکانته اسپانیا گشایش یافته است، طبق اعلام مجریان امر در طی ۳۵ روز فعالیت میزبان بیش از بیست و دو هزار نفر بازدیدکننده بوده است .
وی افزود: استقبال این تعداد بازدید کننده در این مدت نشان از علاقه مخاطبین از این رویداد بزرگ فرهنگی در کشور اسپانیا بوده و موجب خرسندی برگزارکنندگان ازعملکرد موفق این نمایشگاه شده است .
نمایشگاه “ایران مهد تمدن” مشتمل بر ۱۹۶ قلم آثارتاریخی فرهنگی ایران با تنوع بیش از ۶۰ محوطه باستانی و با قدمت بیش از دویست هزارسال است که درپی نمایش موفق در موزه درنتس هلند توانست رتبه اول جایزه جهانی هنرهای زیبای نیویورک را در میان عناوین نمایشگاهی ۹۴ موزه رقیب از سراسر جهان کسب نماید.
جبرییل نوکنده خاطر نشان کرد: این نمایشگاه توانسته گام های بلندتری را در معرفی فرهنگ، هنر و تمدن غنی ایرانی بردارد؛ و در مقام سفیر فرهنگی این توانایی را داشته که چهره واقعی ایران اسلامی را به عنوان یکی از حامیان صلح و دوستی در سطح بین الملل اعتلا بخشد .
در حاشیه برگزاری ایران مهد تمدن نمایشگاهی مشتمل بر مجموعه ای از اسناد تاریخی به نمایش درآمده که حاکی از پیشینه چهارصدساله روابط سیاسی ایران با اسپانیا و معرفی اولین سفیر ایران به این کشور در عصر صفوی است.این نمایشگاه تا شهریور ماه سال جاری در موزه باستان شناسی الیکانته دایر بوده و در کنار آن برنامه های فرهنگی همچون نشست های تخصصی با موضوع ایران، اجرای موسیقی سنتی ایرانی و… برگزارشده است.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش
https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری