• فراخوان رویداد مسابقه نقاشی کودک و نوجوان «موزه را در خانه نقاشی کنید”.

موزه ملی ایران در نوروز ۱۳۹۹ برگزار می کند:

رویداد مسابقه نقاشی کودک و نوجوان با فراخوان “موزه را در خانه نقاشی کنید”.

جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران ضمن تبریک سال نو به تمامی کودکان و نوجوانان عزیز ایرانی در این خصوص گفت : “از آنجایی که گروه ویژه‌ای از مخاطبین نوروزی موزه ملی ایران کودکان و نوجوانانی هستند که همه ساله در این ایام از سراسر ایران برای بازدید و مشاهده به این مجموعه غنی از فرهنگ و تمدن ایران می‌آیند و البته هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا در ایران و تعداد زیادی از کشورهای جهان، که منجر به اعمال محدودیت در بازدید از موزه ها شد، برآن شدیم تا برای پایداری زنجیره ارتباطی در نوروز ۱۳۹۹ اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی از میان آثار پیشنهادی موزه نماییم. هدف این رویداد آشنایی هرچه بیشتر این عزیزان با فرهنگ و هنر ایرانی و همچنین استفاده مفید ار ایام فراغت حضور در خانه بوده است.”

فراخوان
موزه ملی ایران با مشارکت کمیته ملی موزه های ایران ( ایکوم) و ستاد گردشگری شهرداری تهران دعوت به همراهی در برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان می‌نماید.
موضوع مسابقه ” موزه را در خانه نقاشی کنیم” است که برداشتی خلاقانه از میان ۱۵ اثر تاریخی، فرهنگی است که به پیشنهاد موزه ملی ایران برگزیده شده است. تصاویر منتخب در ادامه این فراخوان قابل رویت است.
کودکان و نوجوانان عزیز ۶ تا ۱۲ ساله از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ می‌توانند تصویر اسکن نقاشی‌های خود را با تکنیک آزاد از طریق پست الکترونیک به نشانی [email protected] با ذکر دقیق نام، مشخصات و شماره تماس ارسال نمایند.
از هر شرکت‌کننده در این فراخوان تنها یک اثر و در صورت تمایل کار گروهی کودکان و نوجوانان با مشارکت خانواده نیز پذیرفته می‌گردد. اعلام این نکته به هنگام ارسال اثرضروری است.
زمان داوری آثار، ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و اعلام نتایج اواخر همین ماه مشخص شده است.
همچنین به بـرگزیدگان این مسابـقه  حداقل ۲۰ اثر جوایزی از سوی کـمیته ملی مـوزه‌هـای ایـران ( ایکوم) و ستاد گردشگری شهرداری تهران اهداء می گردد.در آینده نزدیک از میان آثار ارسالی نمایشگاهی در موزه ملی ایران برپا خواهد شد.
موزه ها همواره زنده و پویا هستند. # موزه_ ها_ را در_خانه_ببینیم.

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری