• ملاقات رییس موسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق(ایزمئو) با رییس کل موزه ملی ایران

آدریونو روسی رییس موسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق(ایزمئو) پیش از ظهر روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ با جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران در محل موزه ملاقات کرد. در این دیدار طرفین بر گسترش پروزه های مشترک موزه ای تاکید داشته و در خصوص انجام طرح های پژوهشی مشترک اعلام آمادگی نمودند.
درحاشیه این نشست بازدید روسی و همراهانش پیر فرانچسکو کالیری پژوهشگر و مسئول تیم ایتالیایی کاوش های تل آجری فارس، برونو جنیتو باستان شناس و استاد دانشگاه ناپل از نمایشگاه “میراث باستان شناسی اسپانیا” با حضور جبرییل نوکنده همراه بود. رییس موسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق ضمن ابراز خرسندی از این رویداد، نمایشگاه هایی از این دست را جریانی موثر در معرفی فرهنگ و تمدن ملل به یکدیگر ارزیابی کرده و در این راستا رییس کل موزه مادر کشور نیز به سابقه نمایشگاه های متقابل ایران و ایتالیا اشاره داشت. این مهمانان همچنین از دیگر نمایشگاه موقت موزه ملی ایران تحت عنوان “بازگشت ۱۷۸۳ لوح باروی تخت جمشید از موسسه شرق شناسی شیکاگو” با همراهی فیروزه سپیدنامه رییس موزه ایران باستان بازدید کردند.
این گروه به منظور شرکت در همایش و نمایشگاه “ایران و ایتالیا: ۶۰ سال همکاری در میراث فرهنگی” به ایران سفر کرده اند، که در روز یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موسسه ایزمئو و سفارت ایتالیا در تهران در موزه ملی ایران برگزار می گردد.
یادآور می گردد نمایشگاه “میراث باستان شناسی اسپانیا” همه روزه به استثنای دوشنبه ها از ساعت ۹تا ۱۷ پذیرای علاقمندان بوده و همچنین به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر بازدید دانش آموزان و دانشجویان در قالب گروه های آموزشی از این نمایشگاه رایگان است. نمایشگاه فوق تا فروردین ۱۳۹۸ دایر خواهد بود.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش
https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری