• موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران میهمان خانه ها

موزه باستان شناسی وهنر دوران اسلامی ایران در دومین روز از سال نو ساعت ۱۱ تا ۱۲ میهمان خانه ها شد. جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران به همراه کرم میرزایی رییس موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران راویان چهارده قرن هنر و تمدن دوران اسلامی ایران برای مخاطبین بودند.
رئیس کل موزه ملی ایران ضمن اشاره به طراحان و سازندگان این موزه به معرفی و تاریخچه بنای موزه پرداختند و در ادامه این نکته را یادآور شدند که در ساخت هر دو موزه از نقشه و پلان بناهای دوره ساسانی الهام گرفته شده است.
سپس کرم میرزایی موزه دار و رئیس این موزه با توجه به چیدمان و موزه آرایی آثار به تشریح سالن ها و تالارها روایت فرهنگ و هنر ایران از سامانیان تا پایان دوره قاجار در قالب دوره های تاریخی دوره صدر اسلام، دوره سلجوقی، ایلخانی، تیمور، صفوی، قاجار و در نهایت تالار ارزشمند قرآن پرداختند.

جبرییل نوکنده در پایان این بازدید در پیامی ضمن سپاس و قدردانی از حامیان و دست‌اندرکاران اجرای زنده بازدید مجازی از موزه ها  گفت: در طی این دو روز تلاش کردیم از فضای موزه ملی ایران با مردم عزیز گفتگو کنیم و بخشی هایی از ناگفته های فرهنگ و تمدن غنی ایران را با مخاطبین فرهیخته به اشتراک گذاریم. برای این پروژه موفقیت آرزومندم و تجربیات خوب این دو روز را در اختیار همکاران گرامی قرارخواهیم داد.

Scroll

ابزار دسترس پذیری