• نخستین جلسه هم اندیشی موزه ملی ایران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، پیش از ظهر روز سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸، نخستین نشست هم اندیشی موزه ملی ایران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با حضور جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران، امید کمالوند معاون اجرایی این موزه و حمیدرضا میرزا قلی رییس ایستگاه منطقه یک آتش نشانی، علی رضا جبارزاده معاون منطقه پنج عملیات آتش نشانی و مجتبی احسانی افسر ایمنی منطقه پنج عملیات آتش نشانی با محوریت پیشگیری از وقوع و مقابله با آتش سوزی در محل موزه ملی ایران تشکیل شد.

جبرییل نوکنده ضمن تقدیر از خدمات ارزنده آتش نشانی درباره این نشست گفت: موزه ها مهم ترین مکان  های نگهداری و حفاظت سرمایه های تاریخی _فرهنگی هر جامعه هستند، و بحث پیشگیری از آتش سوزی و اطفاء به موقع حریق از دغدغه های همیشگی و تکلیفی جدی برای مسئولین در این بخش ها محسوب می گردد.

در همین راستا بررسی و آسیب شناسی خطرات تهدیدکننده و پاکسازی این عوامل خطر زا در اولویت های موزه مادر کشور قراردارد.

وی با تاکید بر ضرورت  پشتیبانی و مساعدت سازمان آتش نشانی در این خصوص گفت: با توجه به قرارگیری موزه ملی ایران در همسایگی ایستگاه منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران جلسه مشترکی با مدیران مربوطه برگزار کردیم تا با تعامل وهم افزایی به طرح مدونی برای پیشگیری، پاسخگویی و واکنش استاندارد در شرایط اضطرار  داشته باشیم.

در این نشست چهارچوب تعاملات و هماهنگی بیشتر، آموزش کارکنان طرفین، همکاری در تدوین دستورالعمل نحوه عملکرد، تلاش دربرگزاری جلسات مستمر و منظم، بازدیدهای دوره ای نیروهای سازمانی طرفین از محورهای این جلسه بود.

پیش‌تر هم بازدید میدانی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران همراه با نشست مشترک درباره راه‌های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و رعایت اصول ایمنی در حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی، روز پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در موزه ملی ایران برگزار شده بود.

 

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری