• بازدید  مدیران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی از موزه ملی ایران   

شامگاه بیست و سوم مرداد ۱۴۰۱، موزه ملی ایران میزبان مدیران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی کشور در بازدید از موزه ایران باستان بود. جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران که در این در این جمع همراه مهمانان بود، ضمن قدردانی از این اقدام فرهنگی  گفت : درموزه مادر آثار شاخصی از بناها و محوطه‌های میراث ملی و جهانی کشور نگهداری می شود که برخی از آنها در سالن موزه در معرض دید عموم قرار گرفته است. وی ادامه داد:  همکاری مشترک پایگاه‌ها و موزه ملی ایران برای تولید محتوای فاخر، نمایشگاه‌های دوسویه، همکاری‌های مشترک پژوهشی و توانمندسازی نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

رییس کل موزه ملی ایران اظهار امیدواری کرد: برگزاری گردهمایی آتی معاونین میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و مدیران کل استانها نیز فرصت مغتنمی است تا در حاشیه این برنامه  بازدید از موزه ملی ایران برنامه‌ریزی گردد و موزه ملی با کمال افتخار آنها نیز در یک بازدید نیم روزه، بار دیگر تاریخ، فرهنگ و هنر کشور را مرور کرده و زمینه‌ساز توسعه تعاملات و همکاری‌های مشترک فرهنگی با موزه مادر کشور باشد.

یادآور می گردد نشست تخصصی  مدیران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی کشور یکشنبه  بیست و سوم  مردادماه ۱۴۰۱ در سالن همایش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شده و تا دوشنبه بیست و چهارم مردادماه نیز ادامه خواهد یافت.

Scroll

ابزار دسترس پذیری