• بازدید مدیر موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین از موزه ملی ایران

در دیدار مارینا لوشاک مدیر موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین مسکو با جبرئیل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران نسبت به توسعه همکاریهای فیما بین تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران در این دیدار  مارینا لوشاک و جبرییل نوکنده ضمن معرفی موزه‌ها و برنامه‌های در دست انجام، درباره همکاری‌های بین‌موزه‌ای گفتگو کردند . روسای موزه ملی ایران و موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین مسکو همچنین تاکید کردند که با توجه به روابط سیاسی نزدیک بین دو کشور، توسعه مناسبات  فرهنگی به‌ویژه همکاری‌های بین‌موزه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد. در پایان این نشست مقرر شد دو موزه در آینده تفاهم‌نامه مشترک همکاری داشته باشند. مدیر موزه پوشکین و هیات همراه از موزه ایران باستان، موزه باستان‌شناسی ، هنر اسلامی و نمایشگاه لوور نیز بازدید کردند.
بر اساس این گزارش موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین مسکو یکی از شناخته‌ترین موزه‌های کشور روسیه است که بیشترین آثارهنری اروپایی را داراست. در تالار هنر تمدن‌های باستانی این موزه آثاری از دوره هخامنشی به نمایش گذاشته شده است. گنجینه معروف «تروا» در  این موزه به نمایش گذاشته شده و  سالانه حدود یک‌ونیم میلیون بازدیدکننده دارد.

Scroll

ابزار دسترس پذیری