• بازدید موزه ملی ایران از سرگرفته شد.

به اطلاع تمامی دوستداران و علاقمندان می رساند با توجه به دستور اداره کل موزه ها و اموال منقول تاریخی، فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی این موزه بازدیدهای خود را از سرگرفته و طبقه همکف موزه ایران باستان از تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۹ در گام اول و موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران نیز از تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۹ در دو طبقه آماده بازدید علاقمندان خواهد بود. ساعت بازدید ۸:۳۰ تا ۱۷ تعیین شده است.

بازدید این روزها  با توجه به بحران بیماری کرونا محدودیت های در پی داشته و به منظور حفاظت پیشگیرانه در سلامت کارکنان، بازدیدکنندگان و همچنین صیانت آثار موزه ای شیوه‌نامه ویژه بازدید در موزه ملی ایران تدوین و اجرایی می شود. ضروری است کلیه بازدیدکنندگان پیش از مراجعه به موزه ملی ایران این پروتکل را دقیق مطالعه کرده و موارد آن را رعایت نمایند.

جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران با اعلام خبر از سرگیری بازدیدهای  این موزه گفت: در حال حاضر  طبقه همکف  موزه ایران باستان یعنی از دوره آغاز عیلامی تا پایان دوران ساسانی قابل بازدید است و در آینده نزدیک طبقه اول این موزه نیز میزبان بازدیدکنندگان گرامی خواهد بود.

رییس کل موزه ملی ایران توجه و رعایت موارد عنوان شده در شیوه‌ نامه بازدید از موزه را بسیار ضروری دانسته و اظهار امیدواری کرد: خروج از بحران کرونا نیازمند همکاری و مشارکت تمامی اقشار جامعه بوده و در حوزه بازدید از موزه ها نیز انتظار می رود بازدیدکنندگان توجه لازم به این امر را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی تلقی کرده در حفظ و حراست  از میراث فرهنگی و پیشگیری از گسترش این بیماری موزه‌ها را یاری نمایند.

نوکنده در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان و رفع بحران کرونا گفت: تجارب تاریخی همواره به ما ثابت کرده، همدلی و همگامی بهترین راه در رفع بحران‌ها است.

مجدد تاکید می‌گردد بازدیدکنندگان گرامی پیش از مراجعه به موزه ملی ایران پروتکل یاد شده را به دقت مورد مطالعه قرار داده و نسبت به بازدید در مسیرهای از پیش تعیین شده و به نشانه گذاری های نصب شده توجه نمایند.

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری