• بازدید وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان از موزه ملی ایران
«کارن آندرسیان» وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان و آرسن آواکیان سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، دکتر فتاح احمدی، معاون وزیر در امور بین‌الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری  با هیئت‌‌ همراه امروز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از موزه ملی ایران دیدن کردند. این بازدید که با استقبال و همراهی جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران همراه بود، ابتدا از موزه ایران باستان آغاز شد و میهمانان با راهنمایی فیروزه سپیدنامه مسئول این موزه با تاریخ و فرهنگ ایران پیش از اسلام آشنا شدند. در ادامه از موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی ایران بازدید شد و این مقامات همراه با توضیحات کرم میرزایی مسئول این موزه درباره آثار فاخر هنر و تمدن ایران در دوران اسلامی در موزه بود.
بازدید«کارن آندرسیان» وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان با یادداشت در دفتر یادبود موزه ملی ایران به پایان رسید: «تاریخ بزرگ ملتی بزرگ، نمونه‌های بسیار جذاب، جالب و میراثی عظیم ارائه شده است. سطحی بسیار بالایی از نمایش فراموش ناشدنی. بسیار سپاسگزارم و از خانم سپید نامه بواسطه توضیحات جالب و ارزنده ایشان قدردانی می نمایم».
همچنین جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران دو کتاب «ارمنستان و ایران : خاطره یک سرزمین» و «راهنمای موزه ملّی ایران به زبان انگلیسی» را به وزیر دادگستری ارمنستان به رسم یادبود هدیه دادند.
Scroll

ابزار دسترس پذیری