• بازگشت آثار نمایشگاه انسان در جستجوی منابع به موزه بوخوم آلمان
   جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: تمامی آثار امانی نمایشگاه “ انسان در جستجوی منابع : گزیده آثار معدن‌کاری باستان از موزه معدن آلمان در بوخوم ”  که از ۱۲  آبان  تا ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه ملی ایران در معرض نمایش بود، بامداد شنبه ۹ بهمن ماه سال جاری با رعایت تمامی ضوابط و تشریفات قانونی به سلامت به مبدا اصلی خود یعنی موزه معدن آلمان در شهر بوخوم بازگردانده شدند.
وی در خصوص نمایشگاه مذکور اظهار داشت: این نمایشگاه‌ حاصل تلاش مشترک موزه معدن آلمان در بوخوم و موزه ملی ایران بود که هدف  آن نمایش پیشینه تجارب و دستاوردهای انسان در استخراج معادن، تامین منابع برای ساخت ابزار و توانایی های فنی مرتبط با آن که منجر به گسترش فناوری ها، شکل‌گیری حرفه ها، داد و ستد و تخصصی شدن صنایع در طول تاریخ شد.
وی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این نمایشگاه را حضور آثار بیش از ۱۵ کشور جهان خواند که برای نخستین بار در ایران به نمایش در آمد.
رییس کل موزه ملی ایران ادامه داد:   بیش از بیست‌هزار نفر با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا از نمایشگاه “انسان در جستجوی منابع” بازدید کردند.
نوکنده خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه گیری این نمایشگاه به صورت مجازی در وبگاه موزه ملی ایران قابل بازدید بود.
تصاویر مربوط به ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰  آخرین روز  برگزاری نمایشگاه انسان در جستجوی منابع است.
Scroll

ابزار دسترس پذیری