• برگزاری ” دومین نشست موزه مجازی بین المللی هنر کودک” در موزه ملی ایران

بعدازظهر چهار شنبه ۲۷ تیر ماه “دومین نشست موزه مجازی بین المللی هنر کودک ” و مراسم گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی کودکان ” من یک هنرمندم ” با حضور ، جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران ، یوسف منصورزاده سرپرست مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی ،سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران ، خانواده فرمانی بنیانگذاران موزه مجازی بین المللی هنر کودک و جمعی از هنرمندان ، اساتید دانشگاه ، پژوهشگران و علاقمندان عرصه آموزش هنر کودکان در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار شد در ابتدای این مراسم در خوانش متنی از طرف جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و اشاره به فعالیت های موفق مشترک با موزه مجازی بین المللی هنر کودک شد.و به منظور ارتقا سطح کمی و کیفی حضور کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبینی مهم در موزه ملی ایران، فعالان این حوزه برای انجام پروژه های مشترک به همکاری فراخوانده شدند.

سپس سید احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران در مقام اولین سخنران ضمن اشاره به کودکان به عنوان یکی از اصلی ترین مخاطبان موزه ها درباره ی اهمیت را ه اندازی و فعالیت موزه های خاصِ کودک؛ در جهان معاصرمطالبی را به سمع حضار رساند، ودرادامه روند حرکت این موزه ی نو پای مجازی کودک را مثبت ارزیابی کرد. پس از آن در میزگردی با حضور زهرا فرمانی ،حسین فرمانی و الهه سالار مدیران موزه مجازی گزارشی از فعالیت یکساله ارائه کردند . زهرا فرمانی گفت: سال گذشته اولین نشست سالانه ی موزه ی مجازی هنر کودک با یاد بانو توران میرهادی تصویرگر نامدار ایران برگزار شد و امسال دومین نشست را با گرامی داشت یاد و خاطره ی محمد ابراهیم جعفری استاد نامی نقاشی برگزارمی کنیم. وی درادامه به موضوع دومین نشست سالانه‌ی موزه ی مجازی هنرکودک، باعنوان” مقدمه ای برتاریخچه‌ی آموزش هنر کودک در ایران “اشاره کرد وگفت : درنظرداریم درسال پیش رونشست هایی با هدف قدردانی از پیشکسدر ادامه اردشیر پژوهشی از اساتید دانشگاه هنر و فعال در حوزه هنر کودکان سخنرانی تحت عنوان ” مقدمه ای برتاریخچه ی آموزش هنر کودک در ایران ” ایراد کرد . وی ضمن پرداختن به اهمیت موضوع طرح شده، تصویری کلی ازسیرآموزش هنر کودک در ایران را ارائه کرد وافزود پژوهش دراین موضوع نیازمندهمکاری وهمراهی همه ی دس ت‌اندرکاران در حوزه ی آموزش هنر کودک است و تمام فعالان این عرصه را به همکاری دعوت کرد .مراسم بعدی برگزاری میزگردی در بزرگداشت مقام استاد نقاش برجسته محمد ابراهیم جعفری باحضور نادر فاطمی ، اردشیر پژوهشی ، رضا عبدلی از اساتید دانشگاه هنر و ساراجعفری (فرزند استاد جعفری ) بود . در این میزگرد ضمن بیان خاطراتی شیرین و ارزشمند از استاد جعفری ، ازتوانایی های منحصر بفرد ش در ارتباط با کودکان صحبت شد . رضا عبدلی به نقل از ایشان گفت : در آموزش کودکان مانند یک باغبان باشید و نادر فاطمی برگزاری نشست موزه مجازی کودک در موزه ملی ایران را اتفاقی خوشایند و اثر بخش برشمرد . سارا جعفری هم ابیاتی زیبا از سروده های پدر را خواند.وتان هنر کودک برگزارکنیم. پایان بخش مراسم با ا هدا گل و لوح یادبود از اساتید و فعالین حوزه هنر کودک و جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران قدردانی بعمل آمد . در خاتمه این مراسم نمایشگاه هنرهای تجسمی ” من یک هنرمندم ” گشایش یافت.نمایشگاه مذکور تا ۸ مرداد ۹۷ برای علاقمندان قابل بازدید است.

نمایشگاه من یک هنرمندم

این نمایشگاه حاصل یک کار گروهی میان کودکان سه ساله و والدینشان در یک بازدید دسته جمعی از موزه ایران باستان شکل گرفته و شامل ۵۱ عدد کار هنری متشکل از ۳۲ عدد کار حجم و ۱۹ عدد تابلو طراحی است . این نمایشگاه نگرشی تازه و رویارویی با آثار موزه ای را نشان می دهد . کودکان در کنار والدین خود موزه را به تماشا نشستند و در یک کارگاه هنرهای تجسمی در کنار هم مفاهیم و برداشت هایشان را فرم بخشیدند و در این فرایند کودکان امروز و دیروز در ایران باستان همدیگر را ملاقات کردند..

این نمایشگاه به همت موزه مجازی کودک ،موزه ملی ایران و ایکوم ایران شکل گرفته و از روز ۲۷ تیرماه گشایش یافته و تا ۸ مرداد پذیرای علاقمندان خواهد بود…

آدرس پیام رسان سروش موزه ملی ایران

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری