• بیستمین گردهمایی سالیانه باستان‌شناسی ایران با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شد.

نمایشگاه گزیده‌ای از یافته‌های پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران در سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گشایش یافت.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ در بیستمین گردهمایی سالیانه باستان‌شناسان کشور که در محل سالن‌ همایش‌های موزه ملی ایران برگزار شده بود، حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت و سپس از نمایشگاه جنبی با عنوان گزیده یافته‌های باستان‌شناسی سال ۱۴۰۰  را گشایش و بازید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه این بازدید ضمن آشنایی بیشتر با جدیدترین آثار و یافته‌های کاوش‌گران و باستان‌شناسان در نقاط مختلف کشور در سال ۱۴۰۰، با تعدادی از باستان‌شناسان، پژوهشگران و کاوشگران از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.

در این بازدید که مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران، لیلا خسروی رییس پژوهشکده باستان‌شناسی و جمعی از مدیران وزارتخانه و تعدادی از پژوهشگران و باستان‌شناسان حضور داشتند، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر اهمیت جایگاه باستان‌شناسان و اهمیت جایگاه باستان‌شناسی تاکید کرد.

بیستمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسان کشور به مدت سه روز از ۷ الی ۹ اسفند در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است..

نمایشگاه «گزیده‌ای از یافته‌های پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران در سال »۱۴۰۰ از امروز تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲در موزه ملی ایران برقرار است.

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری