• رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران از نمایشگاه های موزه ملی ایران دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران؛ پیش از ظهر یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران از نمایشگاه های ” میراث باستان شناسی تهران “، ” بقایای اسکلت بانوی هفت هزارساله تهران “، نمایشگاه ” هنرمندان خودآموخته ” و همچنین نمایشگاه ” باستان شناسی و هنر سرزمین هلند ” در موزه ملی ایران، بازدید کردند.

بنا به همین گزارش؛ در این بازدید دکتر جبرئیل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران و جمعی از کارشناسان موزه ملی ایران، ایشان را همراهی کردند.

دکتر حداد عادل در مورد نحوه اطلاع خود از این نمایشگاه گفتند: از طریق اخبار رسانه ملی مطلع شدم که در محل موزه ملی ایران نمایشگاه موقتی برای نمایش آثار باستانی شهر تهران بر پاشده و من علاقمند شدم که از این نمایشگاه دیدن کنم. به نظر من مردم هر شهری باید بدانند که شهرشان چند هزار سال تمدن داشته و باید شناسنامه شهر خود را بدانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزودند: تصور عموم این است که قدمت تهران به زمانی می رسد که آقا محمد خان قاجار تهران را به عنوان پایتخت انتخاب کرد ولی این چنین نیست. ایشان ضمن این که قدمت و شهرت ری را بیش از تهران دانستند گفتند: در اطراف ری روستاهای بسیار زیادی همچون قیطریه، چشمه علی و نظایر آن­ ها بودند که سکونتگاه خوبی برای زندگی و مکان خوبی برای کشاورزی بوده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران ضمن دعوت مردم  به خصوص جوانان ایران برای بازدید از موزه ها به کسانی که به خارج از ایران سفر می کنند توصیه کرد به جای این که وقتشان را در فروشگاه ها بگذرانند از موزه ها دیدن کنند.

حداد عادل در پایان گفتند: انشاالله با کمک رسانه ها و صدا و سیما موزه ها به مردم معرفی شود و خانواده ها در موزه ها حضور پیدا کنند تا از تاریخ شهر و کشورشان آگاه شوند.

شایان ذکر است نمایشگاه ” میراث باستان شناسی تهران در موزه ملی ایران ” تا ۷ دی ۱۳۹۷ و نمایشگاه ” هنرمندان خودآموخته ” تا ۲۹ آذر سال جاری و همچنین نمایشگاه ” باستان شناسی و هنر سرزمین هلند ” تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه ملی ایران پذیرای علاقمندان است.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری