• رویداد فرهنگی شبی با موزه ملی ایران نوروز ۱۴۰۲

موزه ملی ایران از سال ۱۳۹۵ تاکنون، رویداد فرهنگی «شبی با موزه» را در ایام نوروز برگزار می‌کند.
امسال هم این رویداد در تقارن فرخنده آن با ماه مبارک رمضان همراه با ویژه برنامه‌های نوروزی در روز سه‌شنبه هشتم فروردین ۱۴۰۲ از ساعت ۱۹ تا ۲۲ برگزار خواهد شد.
جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران ضمن اعلام این خبر از علاقمندان به تاریخ، فرهنگ، هنر دعوت کرد در این مراسم شرکت کنند.
رییس کل موزه ملی ایران این رویداد را فرصتی متفاوت برای اهالی فرهنگ دانست و گفت : ” در این شب موزه به شیوه‌ای متفاوت و حرفه‌ای برای دوستدارانش معنا می گیرد و روایت‌هایی شیرین و رازهای سر به مهر تاریخ بازگو می شود که چشم و دل هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود می سازد.”
نوکنده افزود: علاقه‌مندان به این بازید شبانه در صورت تمایل می‌توانند در بیش از ۱۵ تور موضوعی شرکت کرده و از راهنمایی‌ها و ارائه توضیحات اساتید و کارشناسان حوزه‌های باستان‌شناسی، فرهنگ و هنر در بخش‌های مجزا برخوردار شوند.
جبرئیل نوکنده بیان کرد: بازدید از نمایشگاه‌های «یافته‌های باستان‌شناسی سال ۱۴۰۰ خورشیدی» و « جلوه‌های بهار در نسخ خطی قرآن کریم »، «نقش‌مایه خرگوش در هفت اثر موزه ملی ایران »، «غرفه‌های هنرهای تجسمی کودک و نوجوان »، «تلاوت زنده قرآن کریم در تالار قرآن موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی در تقارن ماه مبارک رمضان » و «اجرای موسیقی اقوام ایرانی در فضای باز موزه ملی ایران»، نمایش طنز خیمه‌شب بازی مبارک و ….با هدف ایجاد محیطی فرهنگی، پرنشاط و به یادماندنی از جمله برنامه‌های شبی با موزه ملی ایران خواهد بود.
نوکنده در پایان اشاره کرد که این برنامه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران و شهرداری منطقه ۱۲ در موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

Scroll

ابزار دسترس پذیری