• رییس بخش حفاظت و مرمت موزه ملی ایران آسمانی شد.

مرگ واژه‌ای برای پایان تو نیست. تو که سال‌ها با عشق و هنر محشور بودی و در جامه خدمت به میهن عزیزت در کسوت مرمتگری توانا میراث هویت این مرزو بوم را جانی تازه می‌بخشیدی.
مدت‌ها بود نگرانت بودیم. قریب به پنج سال شاهد مبارزه و روحیه مقاومت در رویارویی با بیماری سختی بودی. این اواخر  ترس و دلهره عجیبی بر نگاه پنهان ما رخنه کرده بود، اما هرگز جرات ابرازش را نداشتیم. اما بر این باوریم که ما همگی از اوییم و به سوی او بر می گردیم.
یار دیرینمان سفرت بخیر.

در کمال تاسف و ناباوری باخبر شدیم همکار فرهیخته و عزیزمان  سرکار خانم مهندس پروانه سلطانی رییس بخش حفاظت و مرمت موزه ملی ایران، شامگاه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ از میان ما پرکشید و به دیار باقی شتافت. به یقین نام و یاد این میراثبان تلاشگر و خستگی‌ناپذیر که خالصانه و صادقانه  در عرصه فرهنگ این مرز و بوم حضور داشت در حافظه تاریخی کشور به نیکویی ثبت خواهد شد.جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران این ضایعه اسفناک را به خانواده گرامی، دوستان، همکاران ، خانواده بزرگ میراث فرهنگی، جامعه هنری مجسمه‌سازان، موزه‌داران، باستان‌شناسان و دوستداران فرهنگ و هنر تسلیت گفته، برای بازماندگان عزیز و  دوستدارانش صبر و برای روح پاک و مهربانش سفری آرام و بالاترین درجات و غفران  واسعه الهی آرزومند است.  

مراسم تشیع و بدرقه همکار عزیزمان زنده یاد پروانه سلطانی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

Scroll

ابزار دسترس پذیری