• رییس کل موزه ملی:نوروزِ موزه ملی ایران با گشایش نمایشگاه لوور آغاز می شود

امسال و در هشتادمین سال تاسیس موزه ایران باستان، افتخار میزبانی دو نمایشگاه خارجی از کشورهای کره جنوبی و ارمنستان را داشتیم و خوشبختانه امروز شاهد گشایش سومین نمایشگاه خارجی در موزه ملی ایران هستیم. تردیدی نیست که برگزاری این نمایشگاه ها حاصل امنیت پایدار در کشور و نتیجه اعتماد این موزه ها به موزه ملی ایران و وجود استاندارد بین المللی در این موزه است.
آن زمان که آندره گدار، معمار شهیر فرانسوی، موزه ایران باستان را طراحی میکرد، بسیار دور از ذهن به نظر میرسید که ۸۰ سال پس از گشایش آن، آثار موزه لوور در آن به نمایش درآید. امروز موزه ملی ایران مفتخر است که خاطرات خوب همکاری بین موزهای دو ملت بزرگ ایران و فرانسه را با برگزاری این نمایشگاه بار دیگر زنده میکند. نوروزِ موزه ملی ایران با گشایش این نمایشگاه آغاز می شود و این را به فال نیک می گیریم و آرزومندیم که سالی پر از موفقیت برای هر دو موزه باشد.
برگزاری نمایشگاه «موزه لوور در تهران» دستاورد بزرگی در زمینه های موزهداری، طراحی، مهندسی و ساخت فضاهای نمایشگاهی بینالمللی در ایران است. موزه ملی ایران با برگزاری این نمایشگاه نشان میدهد که به تعهد خود مبنی بر معرفی دیگر فرهنگهای جهان مصمم است و آنرا پیگیری میکند. بسیار خرسندیم که به سطحی از استاندارد در مبادلات فرهنگی رسیدهایم که بزرگترین موزههای جهان در موزه ملی ایران نمایشگاه برپا میکنند و خواهند کرد.
از دکتر ژان لوک مارتینز سپاسگزارم که در سفر به تهران موافقت خود را برای برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد. از کلیه همکارانم سختکوشم در موزه لوور و موزه ملی ایران که بیش از دو سال تلاش کردند تا این نمایشگاه به شکل آبرومندانه برگزار شود، بسیار سپاسگزارم.
از همه مقامات رسمی دولت فرانسه و کشورمان به خاطر پشتیانیها، همراهیها و رهنمودها نهایت سپاسگزاری را دارم.
از حامیان مالی نمایشگاه یعنی بانک آینده، شرکت های توتال و رنو و همچنین بنیاد میراث ایران، قدردانی میکنم که از این رویداد مهم فرهنگی حمایت کرده و همواره پشتیبانی از فعالیتهای فرهنگی را مسئولیت اجتماعی خود دانستهاند.

Scroll

ابزار دسترس پذیری