• سفرکودکان به گذشته های دور سرزمین هلند در موزه ملی ایران

روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۳و ۱۴دیماه سالجاری گروهی از کودکان پنج تا ده ساله به همراه خانواده هایشان به موزه ملی ایران آمدند تا  از نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند بازدید نمایند.

این بازدید با کارگاه بازی و آشنایی با مباحث پایه ای دوران پیش از تاریخ همراه بود.

در این بازدید پرسش های زیادی از سوی بچه ها مطرح می شد: از زندگی انسان های نخستین و آیین های تدفین آنها تا نحوه ی پیدا شدن یا کاوش اشیای باستانی که با توضیحات راهنمای افتخاری موزه همراه بود.

گروه برگزار کننده این بازدید، سعی بر این داشت تا مفهوم قدمت سیصد هزار ساله ی قدیمی ترین اثر موجود در نمایشگاه را به شکلی عینی به کودکان نشان دهد.

پیش از ورود  به موزه، با بازی های مرتبط و توضیحات تخصصی و در عین حال ساده ی راهنمای نمایشگاه، درک انبوه اطلاعات برای بازدید کنندگان دبستانی امکانپذیر شد.

در آخرین بخش، بچه ها طرح مدادی جذابترین شیئ انتخابی خود را کشیدند.همانطور که پیش بینی می شد مومیایی طبیعی مرد عصر آهن، جذابترین بخش نمایشگاه بود.

مشارکت کودکان و خانواده ها برای حضور در فضاهای فرهنگی و محدود نکردن یادگیری در فضای آموزش رسمی، از جمله اهداف چنین برنامه هایی است که در سراسر جهان توسط ایکوم ترویج می شود.

این کارگاه، با حمایت معنوی کمیته هنرهای تجسمی ایکوم ایران و موزه ملی ایران برگزار شد و در آینده نمایشگاهی از نقاشی های شرکت کنندگان برپا می گردد.

شایان ذکر است نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۹ الی ۱۷ تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ پذیرای علاقمندان است.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

 

 

 

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری