• ملاقات هیات دانشگاه سالنتو ایتالیا با رییس کل موزه ملی 
روز یکشنبه مورخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ساعت ۱۰ الی ۱۱، فابیو پلیچی، رییس دانشگاه سالنتو ایتالیا و هیات همراه با  جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران و در محل سالن اجلاس موزه ملّی ایران دیدار کردند. در این دیدار دو طرف ضمن خوش‌آمدگویی و اشاره بر سابقه‌ همکاری‌های مشترک و موفق در گذشته، ضمن برشمردن ظرفیت‌های موجود ابراز امیدواری کردند تا در آینده‌ای نزدیک بتوانند تفاهم‌نامه مشترکی را در زمینه‌ برگزاری نمایشگاه، و فعالیت‌های مشترک از جمله کارگاه‌های موزه‌داری، باستان‌شناسی، حفاظت و مرمت تدوین به امضاء برسانند.
در این دیدار هیاتی از دانشگاه سالنتو از جمله رافائل کاشارو، رئیس گروه میراث فرهنگی، روزیتا دِآمورا، رئیس امور بین‌الملل، ماولا دِجیورجیا، متخصص هنر قرون میانه، جیرولامو فورنتینو، متخصص گیاه‌باستانشناسی، کلودیو کورجلینو، پژوهشگر تاریخ هنر، انریکو آسکالونه، متخصص باستانشناسی و تاریخ هنر غرب آسیا و فرانسیسکا لتیری در حقوق در پروژه‌های شرکت‌های بین‌المللی حضور داشتند. همچنین در این دیدار دکتر سید منصور سیدسجادی، استاد باستان‌شناسی دانشگاه ناپل نیز حضور داشتند.
در این دیدار فریدون بیگلری، معاون امور فرهنگی، امید کمالوند، معاون امور اجرایی و حسن مرادی، سرپرست روابط عمومی نیز حضور داشتند. بعد از این دیدار هیات ایتالیایی با همراهی و راهنمایی دکتر سیدمنصور سید سجادی از موزه ملّی ایران بازدید کردند.
Scroll

ابزار دسترس پذیری