• نخستین بازدیدکنندگان سال ۱۴۰۲ موزه ملی ایران مورد استقبال رییس کل موزه ملی ایران قرار گرفتند.

موزه ملی ایران در پاسداشت آیین جاودان نوروز و سنت زیبای هدیه‌دادن  به رسم سال‌های اخیر خود در نوروز ۱۴۰۲ نیز، سه شنبه ۱ فروردین در آغازین ساعت بازدید به استقبال سه بازدید کننده نخستی رفت که قدوم سبزشان بر موزه ایران باستان رسید.

در این مراسم جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران حضور داشته و با استقرار در موزه ایران باستان ضمن  استقبال و خوش آمدگویی این عزیزان با اهدا بسته‌های فرهنگی عید را به آنان تبریک و  و این رسم کهن و دلنشین نوروز را بجا آورد. نخستین مهمانان از استان سرسبز و پربرکت مازندران بوده و دوخانواده بعد از استان اذربایجان غربی با جاذبه های بیشمارش بودند که به همراه بزرگان خانواده در موزه ملی ایران خاطره‌ای خوش را رقم زدند و این ابتکار در بدو ورود برایشان انبساط خاطر بود.

همچنین عیدانه‌ای که به رسم یادبود از طرف اداره کل موزه‌ها برای این گروه سنی کودکان در نظر گرفته شده بود، از سوی رییس کل موزه ملی ایران تقدیم آینده‌سازان و حافظان میراث این سرزمین شد.

نخستین بازدیدکنندگان خارجی موزه ملی ایران نیز از کشور چین و اسپانیا بودند که نوروز را گرامی داشتند.

رییس کل موزه ملی ایران در اهمیت  بازدید از موزه مادر کشورخاطر نشان کرد: موزه ملی ایران یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری مسافران نوروزی در تهران است که به سبب تنوع و نمایش آثار فاخر بهترین معرف  فرهنگ و تمدن ایران بوده و در ردیف میراث بشری قلمداد می‌شود. هر مسافری از هر اقلیم و جغرافیای ایران عزیز می‌تواند به گذشتگان نیک‌اندیش و هنرمند خطه خود با افتخار بنگرد.  از  همین روی بازدیدکنندگان موزه مادر کشور با حسی متفاوت از بدو ورود موزه ملی ایران را ترک می‌کنند و آن خاطره‌ای خوش و آراسته به غرور متکی به هویت و تمدنی چندین هزار ساله است که یک جهان به آن به دیده احترام می نگرد و حسی از

جبرییل نوکنده از تمانی شهروندان و مسافران نوروزی دعوت کرد تا فرصت بازدید از موزه ملی ایران در نوروز ۱۴۰۲ را از دست ندهند.

Scroll

ابزار دسترس پذیری