• نشست تخصصی گل‌نوشته‌های تخت جمشید در موزه ملی ایران برگزار می‌شود

در پی استرداد بیش از ۳۵۰۰ گل‌نوشته دیگر از دانشگاه شیکاگو به موزه ملی ایران در ابتدای پاییز ۱۴۰۲، موزه ملی ایران به مناسبت هفته پژوهش نشست تخصصی گل‌نوشته‌های تخت جمشید را برنامه‌ریزی کرده است. جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران، ضمن اعلام این خبر گفت: این نشست فردا چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به صورت آنلاین برگزار می‌شود و شرکت برای همگان آزاد است.
این  نشست با سخنرانی جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران)، دکتر تیموتی هریسون (رئیس موسسه مطالعات فرهنگ‌های کهن، دانشگاه شیکاگو)، دکتر مصطفی ده‌پهلوان (رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) و صدیقه پیران (مسئول بخش کتیبه‌های موزه ملی ایران) بازگشایی می‌شود. پژوهشگران سخنران در این برنامه دکتر عبدالمجید ارفعی، دکتر پارسا دانشمند، دکتر شاهرخ رزمجو، وُوتر هنکلمن، آنالیسا آزونی، متیو ستولپر و مارک گریسون به سخنرانی خواهند پرداخت.
دکتر نوکنده هدف از برگزاری این نشست را ارائه آخرین اطلاعات علمی به دست آمده از مطالعات این گل‌نوشته‌ها به مخاطبان و علاقه‌مندان ایرانی است. وی اظهار داشت: منتخبی از گل‌نوشته‌های استرداد شده در این نوبت در حال آماده‌سازی است که در روزهای آینده برنامه زمان گشایش آن اعلام خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از آنها در موزه ملی ایران بازدید کنند.
علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند از طریق لینک زیر وارد اتاق کنفرانس شوند و از سخنرانی‌ها و تحلیل‌های نوین پژوهشگران در این موضوع بهره‌مند شوند.
http://www.skyroom.online/ch/richt/public

Scroll

ابزار دسترس پذیری