• نمایشگاه مجازی تک اثر معرفی قرآن کریم ۱۲

قرآن کریم

به خط محقق، ثلث و نسخ

سدۀ ۱۰ه. ق

بدون رقم و تاریخ

قطع رحلی بزرگ

شمارۀ اثر: ۴٢۵٩

این نسخه دارای تاریخ ۹۵۲ ه. ق.، قطع رحلی بزرگ، ۱۱ سطر در هر صفحه( ٢ سطر درشت در بالا و پایین هر صفحه محقق و سطر درشت میانی به ثلث، ٨ سطر ریز به نسخ).

 صفحات این نسخه دارای تزیینات جدول زر، سر لوح، تذهیب، ترصیع، سر سوره، تحریر و …. تمام قرآن کریم با زر نوشته و با مشکی تحریر شده است.

صفحات دارای جدول زر، دارای سر لوح مذهّب مرصع، تمام قرآن کریم با زر نوشته و با مشکی تحریر شده است، سر سوره ها مذهّب، علائم پایان آیات مذهّب، اعراب گذاری سطور درشت یه لاجورد و سطور ریز به مشکی، دارای علائم تخمیس(هر پنج آیه)  و تعشیر ( هر ده آیه) در شمسه‌های مُذهّب مُرصع، علائم حزب و جزء و سایر تقسیمات به صورت مُذهّب،

در انتها دارای وقفنامه‌ای از طرف «… اضعف عباد الله بیجون محمد همایون بن ظهیرالدین محمد بابر به تاریخ دهم رجب ٩۵٢ ه.ق در باغ قریه خلشک» نوشته شده است.

جلد نسخه مقوا، ابره تیماج. سجاف و عطف میشن، سرطبلدار، از بیرون دارای نقش ترنج و کلاله و لچکی و حاشیه بازوبندی با نقوش میانی ضربی زراندود و مرصع، اندرون نیز ترنج‌دار با حاشیه مزین به نقوش بازوبندی معرق، کتیبه لولا (آیاتی از سوره واقعه) «لا یمسه الا المطهرون تنزیل من رب العالمین» است.

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری