• نمایشگاه های خارجی موزه ملی ایران از نگاه کودکان

به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران روز پنج شنبه ۲ خرداد ماه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران شاهد برگزاری نمایشگاهی بود که نتیجه بازدید های هدفمند کودکان از نمایشگاه های خارجی موزه ملی ایران ” لوور در تهران” و ” باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس ” بود.
در حالی که هم زمان در سالن کنفرانس مجاور بیش از سی فعال حوزه کودک مشغول تبادل تجربیات و نظرات خود در “ششمین نشست هم اندیشی با نگاهی بر موزه های دوستدار کودک ” به همت کمیته ملی موزه های ایران ( ایکوم) ” بود؛ ۱۸ تابلو، اثر هنری کودکان، زینت بخش گالری هنر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران شد.
نشست هم اندیشی فوق با حضور سید احمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی موزه های ایران( ایکوم) و لیلا کفاش زاده مدیر دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، اعضای ایکوم، نمایندگان موزه ها و موسسات فعال در زمینه کودک برگزار شد.
این نمایشگاه به همت گروه ” کودک و فرهنگ” برگزار شده و ما حصل نقاشی های یازده کودک و نوجوان هفت تا یازده ساله ای است که در کارگاه های بازدید هدفمند ” قدم های کوچک لوور ” و ” همراه ماموت ها” توسط اداره معرفی و آموزش موزه ملی ایران با همکاری درنا حمیدی و ریحانه رشیدی از کمیته هنرهای تجسمی ایکوم ایران در جریان برگزاری دو نمایشگاه خارجی ” لوور در تهران ” و ” باستان شناسی و هنر سرزمین هلند” در موزه ملی ایران شکل گرفت. بیشتر نقاشی ها برگرفته از آثار تاریخی فرهنگی موزه های یاد شده بوده و تصاویر کوچکی از آن ها در کنار نقاشی ها نصب شده است. کنترل رنگ ها و همنشینی آن ها در تابلوها با مهارت خوبی انجام شده است.
در این کارگاه ها کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با فرهنگ و تمدن سایر ملل، یافته و آموزه هایشان را در قالب نقاشی ارائه دادند. هنرمندان کوچک که خود به همراه والدینشان در سالن نمایشگاه حضور داشتند در خصوص برخی آثارشان توضیحاتی را ارائه کردند.
نمایشگاه های ” قذم های کوچک لوور” هم زمان با روز جهانی کودک در سال ۹۷ در موزه ملی ایران برگزار شده بود که مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش
https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

 

 

Scroll

ابزار دسترس پذیری