• وزرای امورخارجه نیکاراگوئه، بولیوی و دبیر اجرایی اتحادیه آلبا از موزه ملی ایران بازدید کردند.

 دنیس مونکادا” وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، رخلیو مایتا وزیر امور خارجه بولیوی، ساچا لورنتی، دبیر اجرایی اتحادیه آلبا با مشایعت هیئت‌‌های همراهشان در روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ از موزه ملی ایران دیدن کردند. این بازدید که با استقبال و همراهی جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران همراه بودT ابتدا از موزه ایران باستان آغاز شد و میهمانان با راهنمایی فیروزه سپیدنامه رییس این موزه با تاریخ و فرهنگ ایران پیش از اسلام آشنا شدند که مورد توجه و علاقه آن‌ها قرار گرفت. ادامه بازدید موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی بود و این مقامات ارشد سیاسی همراه با توضیحات کرم میرزایی رییس این موزه آثار بسیار فاخر هنر و تمدن اسلامی یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان اسلام را مشاهده کردند.

دنیس مونکادا” وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در انتهای این بازدید خطاب به جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران از سابقه انعقاد تفاهم نامه میان موزه ملی ایران و موزه ملی نیکاراگوئه ابراز خرسندی کرده و بر توسعه و تقویت این ارتباط فرهنگی تاکید کرد.

این بازدید که در  حاشیه سفر این شخصیت‌های سیاسی به منظور شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور جدید  کشورمان صورت گرفته است با یادداشت های یادگار بر دفتر یادبود موزه ملی ایران پایان یافت:

دنیس موکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نوشت: از جمهوری نیکاراگوئه یک سلام‌بسیار عمیقی به ایرا ن می‌فرستم کشوری پر از تاریخ جاودانه و‌همچنین موزه تاریخی این کشور

ساچا لورنتی، دبیر اجرایی اتحادیه آلبا گفت:

 از ائتلاف بولیواری و مردم ما درودهای برادرانه تقدیم به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران.

Scroll

ابزار دسترس پذیری