• گرامیداشت نوروز در نمایشگاه “ایران، مهد تمدن” اسپانیا

گرامیداشت نوروز در نمایشگاه ” ایران : مهد تمدن ” اسپانیا

با برگزاری برنامه “شبی با موزه” در موزه ملی ایران در هفتم فروردین ماه ۱۳۹۷، موزه باستان شناسی آلیکانته در اسپانیا نیز در این شب مراسمی جهت پاسداشت  نوروز ایرانی اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، هم زمان با برگزاری  نمایشگاه “ایران، مهد تمدن” که در موزه باستان شناسی آلیکانته کشور اسپانیا برپا است، «حسن قشقاوی» سفیر کشورمان در اسپانیا در‌ سخنانی با تبریک سال نو و نوروز باستانی و گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان سیل های اخیر در مناطق مختلف کشور، گستره جغرافیایی نوروز و جشن ها و آئین های مربوط به آن در حوزه پیرامونی ایران را یادآور شد و بر اهمیت برگزاری همایش ها و مناسبت های فرهنگی و ‌هنری که معرف تاریخ و تمدن ایران زمین است، تأکید کرد.

 وی همچنین به موضوع گشایش نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی ایران در شهر آلیکانته به عنوان نگینی از جلوه های با عظمت و با شکوه تاریخی و تمدنی ایران اشاره و خاطرنشان کرد که این نمایشگاه با استقبال قابل توجه علاقمندان قرار گرفته و به حضار توصیه کرد که در فرصت مناسب از آن دیدار کنند.

در ادامه این برنامه نوروزی گروه موسیقی‌ سنتی سروش مولانا با نواختن قطعاتی از موسیقی سنتی و نواهای اقوام مختلف کشورمان هنرنمایی کرد که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

مدیر موزه درنتس نیز از برگزاری برنامه “شبی با موزه” و استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه “باستان شناسی هنر سرزمین هلند” که در موزه ملی ایران برپاست خبردار شد. وی این اقدام موزه ملی ایران در شب همچنین استقبال از نمایشگاه کشورش در ایران را تحسین کرد.

وبگاه موزه ملی ایران در پیام رسان سروش

https://sapp.ir/irannationalmuseum.official

Scroll

ابزار دسترس پذیری